وزیر راه و شهرسازی با استقبال استاندار سیستان و بلوچستان به منظور افتتاح مرز ریمدان وارد این استان شد.

 وزیر راه ‌و شهرسازی به همراه تنی چند معاونین و مدیران این وزارتخانه به منظور افتتاح مرز رسمی ریمدان وارد فرودگاه چابهار-کنارک شد و‌ مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

به گزارش جماران، مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان(پاکستان، چین و هند) است. لذا توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

این مرز به عنوان یکی از مبادی رسمی جهت افزایش مبادلات بازرگانی با کشور پاکستان و اتصال آن به بندر مهم اقتصادی پاکستان یعنی کراچی نقش مهمی دارد و زمینه را برای اتصال کشور چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا فراهم خواهد کرد.

مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های به عمل آمده، با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دو دولت موافقت شد و فعالیت‌های تجاری در این مرز آغاز خواهد شد.

مراسم افتتاح رسمی این مرز هم اینک (شنبه ۲۹ آذر ۹۹) در نقطه صفر مرزی در حال انجام است ؛ و امید آن می رود که با بسط ارتباطات سیاسی-اجتماعی و اقتصادی با همسایگان و رشد مبادلات تجاری، در آینده نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.