دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان از شناسایی و ابطال 700 هزار کارت سوخت مهاجر در این استان خبر داد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰۰ هزار کارت سوخت مهاجر در راستای مبارزه با قاچاق سوخت از ابتدای سال گذشته تا کنون در این استان شناسایی و باطل شده است.

به گزارش جماران، مجید محبی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۹۰۰ هزار کارت سوخت بنزین بومی نیز در سال گذشته شناسایی و در سامانه کدینگ ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی ۱۸ ماه از طرح کدینگ یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون لیتر بنزین به ارزش افزون‌بر سه هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در حوزه سوخت قاچاق بیان کرد: ۱۵ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۸۰۹ لیتر فرآورده نفتی قاچاق سال گذشته در این استان کشف شده است.

وی تصریح کرد:همچنین سال گذشته توانستیم با بالا بردن زمینه و هزینه جرم، قاچاق در سیستان و بلوچستان را کاهش دهیم.

محبی به بخش گلوگاه‌های سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: تجهیز گلوگاه‌های این استان در سال گذشته به خوبی انجام و این امر باعث کشف ۸۰۰ نفتکش قاچاق سوخت و تشکیل سه پرونده تخلف در سطح ملی شد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی ۱۰۰ مورد محل دپوی سوخت، افزایش زمان توقیف خودروهای قاچاق و محل‌های نگهداری سوخت از سه ماه به ۶ ماه ازجمله اقدامات مهم در حوزه قاچاق سوخت بوده است.

 دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش‌از ۴۵ هزار و ۵۴۴ بطری مشروب الکلی در این استان کشف شده است گفت:در مقایسه با سال ۹۷ سه درصد کاهش کشفیات در این حوزه داشته‌ایم که علت آن اقدامات انجام شده و دستگیری سر شبکه‌های اصلی قاچاق بوده است.

وی در حوزه کشف احشام قاچاق بیان کرد: ۲هزار و ۹۰۰ راس دام قاچاق در سال گذشته کشف شد که چهار درصد کاهش کشف نسبت به سال ۹۷ داشته‌ایم.

محبی افزود:  از جمله علت‌های مهم این میزان کاهش تسهیل واردات و شناسنامه دار کردن و هویت دادن به دام بومی بوده است.

وی در حوزه کشف سیگار اظهارداشت: ۷۳ درصد رشد کشف سیگار قاچاق در سیستان و بلوچستان داشته‌ایم و چهار میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۶۰ نخ سیگار کشف شده است.

 دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در بخش لوازم آرایشی قاچاق گفت: پارسال ۱۷۰ هزار و ۵۶۱ قلم لوازم ارایشی قاچاق در این استان کشف شده که این میزان کشفیات به نسبت سال ۹۷ رشد ۲۳ درصدی داشته است.

وی به کاهش ۹۵ درصدی کشفیات برنج اشاره کرد و اظهارداشت: میزان کشفیات برنج۲۳۷هزار و ۳۱۷ کیلوگرم بوده که از علت‌های کاهش کشف برنج معافیت از واردات و ورود قانونی این محصول بوده است.

محبی ادامه داد: در سه ماهه اخیر اقدام مشترکی با مجموعه نیروی انتظامی در حوزه شمال سیستان و بلوچستان انجام شد که طی آن پنج نفر به عنوان سر شبکه اصلی قاچاق شناسایی و بالغ‌بر ۲۰ نفر از سرشبکه‌های دپو دستگیر شدند.

وی یکی از مهمترین مولفه‌ها و برخوردهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را موضوع کالاهای اساسی مثل روغن نباتی، برنج، شکر و شیر خشک دانست.

محبی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در مطالبه گری و اطلاع رسانی عمومی دارند خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۵۰ اثر و خبر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سیستان و بلوچستان منتشر شده که این اتفاق باعث شناخت بیشتر مردم نسبت به حوزه قاچاق خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.