رحمدل بامری روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه و جماعات شهرستان چابهار اظهارداشت: همراهی روحانیون سبب شد نماز جمعه به عنوان فرض واجب به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

وی بیان کرد: از روحانیون درخواست می شود مردم را در پیشگیری ازویروس کرونا آگاه سازی کنند و ادارات و قشرهای مختلف بیشتر به فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی محیط، رعایت نکات بهداشتی، عدم برگزاری تجمعات و نشست‌های غیرضروری توجه داشته باشند.

فرماندار چابهار بر برگزاری نمازهای تراویح ،جمعه،جماعات و بویژه نماز عید فطر با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و افزود: وضعیت چابهار زرد است و درخواست دادیم تا مدارس بازگشایی نشود.

وی ادامه داد: در روزها و هفته‌های اول شیوع ویروس کرونا اقدامات خوبی انجام شد که جا دارد از همه ادارات، ارگان‌ها بویژه بازاریان قدردانی شود.

بامری تصریح کرد: شستن دست ها، فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و قرنطینه افراد مبتلا به کرونا ضروری است.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد چابهار نیز گفت: در آیات و روایات بصورت صریح آمده که نباید انسان اعمالی انجام دهد که سبب هلاکت خود شود چون جان انسان ارزشمند است و باید پرهیز لازم درخصوص پیشگیری از بیماری نظیر کرونا داشته باشد. 

حجت الاسلام مهرداد محرری بر رعایت مسائل بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا که نوعی آزمایش الهی است، تاکید کرد و گفت: هم اینک یکی از مشکلات بزرگ در جهان تلفات بیماری کروناست.

وی ادامه داد: همراهی امام جمعه اهل سنت چابهار در تعطیلی نماز جمعه جای قدردانی دارد.

رییس مرکز بهداشت چابهار نیز اظهار داشت: عدم رعایت فاصله گذاری در روزهای گذشته نسبت به ۲ ماه اول ، آمار کرونا را از چهار مورد به حدود چهل مورد رسانده که نگران کننده است. 

دکتر عبدالرسول خدمتی تصریح کرد: ادامه این روند و عدم رعایت نکات بهداشتی درمانی آمار را به بیش از چندین مورد خواهد رساند.

وی گفت: نیروهای بهداشتی درمانی در خدمت مردم هستند ولی مردم باید رعایت کنند.

مولوی یارمحمد پناد امام جمعه موقت اهل سنت چابهار نیز اظهار داشت: دین اسلام بیشترین تاکید در رعایت بهداشت فردی را دارد و در این باره رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.