به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، محمد مهران امینی فرد اظهار داشت: آخرین آمار بیماران قطعی کووید -۱۹ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر طبق نتایج آزمایشگاهی به ۱۲۸ نفر رسید و تاکنون بیش از ۵۹۰ نفر با مشکلات حاد تنفسی مراجعه و تحت بستری قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: افزایش آمار بیماران و مراجعین با مشکلات حاد تنفسی حاکی از نقش تأثیرگذار فاصله گذاری اجتماعی در قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش تعداد مبتلایان است.

وی ادامه داد: با گشایش و فعالیت کسب و کارهای ضروری کم ریسک و کم خطر نباید گمان کنیم کرونا به پایان رسیده است بلکه باید ضمن رعایت اصول پیشگیرانه فقط جهت موارد اضطراری از منزل خارج شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: ایرانشهر و چابهار کماکان بیشترین آمار مبتلایان در حوزه تحت پوشش این دانشگاه را دارند و با توجه به رفتارهای پرخطر شهروندان احتمال افزایش نگران کننده آمار بیش از پیش وجود دارد.

وی گفت: توصیه ما به شهروندان جهت پیشگیری از کرونا در خانه ماندن، رعایت توصیه‌های بهداشتی و بهداشت فردی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن تجمعات اداری، خانوادگی و مذهبی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1429449
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.