کاظم خاوازی دوشنبه شب در جمع بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه سیستان اظهارداشت: پیگیری‌های لازم در زمینه حمایت از مرغداران از طریق تعیین قیمت و تامین نهاده‌های دامی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس ستاد تنظیم بازار قیمت خرید مرغ را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان‌تصویب کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با مجوز اتخاذ شده از سازمان دامپزشکی هیچ مشکلی در صادرات مرغ زنده از سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

وی با اشاره به طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان گفت: وزارت جهاد کشاورزی تمام همت خود را برای راه‌اندازی و استفاده بهینه از این طرح مهم کشاورزی بکار خواهد بست.

خاوازی پیگیری فاز دوم نرم‌افزاری طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: تعیین مجری و مشاور و ایجاد یک کمیته در وزارت جهاد کشاورزی از مهمترین برنامه‌ها برای این طرح مهم کشاورزی است.

وی بیان کرد: همچنین کمک به تهیه بذر، کود و تجهیزات کشاورزی نظیر تراکتور از طریق تسهیلات بانکی برای کشاورزان منطقه سیستان مورد توجه وزارت جهادکشاورزی است.

به گزارش ایرنا وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه صبح امروز/دوشنبه/ وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.

 کاظم خاوازی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گرفت.

وی در سفر۲ روزه به سیستان و بلوچستاناز نزدیک از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در پنج شهرستان شمالی این استان بازید و مورد بررسی قرار خواهد داد.

قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور پروژه‌های زیربنایی آب و خاک، معاون آب و خاک، مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، رییس سازمان حفظ نباتات و رییس سازمان امور اراضی کشور، خاوازی را در سفر به سیستان و بلوچستان  همراهی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.