علی زینی وند روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باید خودمان را برای حداقل ۲ سال زندگی کرونایی با فرهنگ جدید آماده کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی در برخی شهرها دشوار است که این امر مستلزم برگزاری نشست‌های متعدد با معتمدان، علما و ارائه راهکارهای تاثیرگذار است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سلامت افراد جامعه بسیار مهم است افزود: برگزاری و تشویق افراد برای حضور در مساجد و انجام مراسمات امری نابخشودنی است و مبتلا شدن افراد به این ویروس دِینی برگردن متصدیان این امر خواهد بود.

وی گفت: وضعیت برخی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان سفید اعلام شده اما این به معنای انجام فعالیت‌های روزمره چون گذشته نیست.

زینی وند تصریح کرد: رسانه‌ها در مدیریت موضوع کرونا خوب عمل کرده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان شیوع کرونا در حوزه آگهی بخشی جامعه فعالیت مضاعفی داشته باشند.

وی بیان کرد: ائمه جمعه و جماعات همان‌گونه که تاکنون با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی حافظ جان و سلامت مردم بوده‌اند به همکاری هوشمندانه خود ادامه دهند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: باید خطر شیوع ویروس کرونا برای مردم بیشتر روشن شود تا در تجمعات مختلف حضور پیدا نکنند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست اظهارداشت: ۲هزار و ۴۵۲ بیمار با مشکل تنفسی حاد تا صبح امروز به اورژانس‌ها و مراکز درمانی سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که از این تعداد ۲هزار و ۷۰ نفر مرخص شدند.

قاسم میری علی آباد با بیان اینکه از جمعیت کل بیماران تنفسی هزار و ۳۲۳ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بوده، ادامه داد: از این تعداد بیمار تنفسی حاد ۱۳۳ نفر بستری و ۲۴۹ نفر فوت کرده‌اند.
به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۰۱۶۵۰در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴۱۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.