بهروز آقایی روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر شهیدبهشتی چابهار با ظرفیت هشت ونیم میلیون تن شرایط جذب کشتی های اقیانوس پیما را دارد و هم اینک تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی در بندر چابهار در حال انجام است.

وی افزود: با وجود شرایط کرونا در کشور تجارت در بندر چابهار رونق گرفته بطوریکه علاوه بر موارد یادشده تخلیه همزمان ۴ کشتی کالای اساسی و یک کشتی کانتینری در این بندر در حال انجام است.

وی مجموع بار کشتی های حامل کالای اساسی را ۲۷۴ هزار تن ذکر کرد و افزود: از این میزان ۲۰۸ هزار تن گندم و ۶۶ هزار تن جو است که به صورت مستقیم از کشور مبدا وارد بندر چابهار شده است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: یک کشتی کانتینری نیز امروز در بندر شهید بهشتی پهلو گرفته و عملیات تخلیه آن آغاز شده است‌.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش ظرفیت بندر چابهار و توسعه این بندر در بخش زیرساختی، تجهیزاتی و پسکرانه ای و دسترسی به آب های آزاد، اعطای بسته های تشویقی برای صاحبان بار و کالا، صادرات کالا از این بندر استراتژیک افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در دو هفته گذشته در مجموع ۱۱ کشتی حامل کالای اساسی مورد نیاز استان های شرقی از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است.

 آقایی بیان کرد: روند تخلیه کالا در بندر چابهار با نرم مثبت در حال انجام است به گونه ای که کالاهای فله با نرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن در روز و کالاهای مواد معدنی با نرم ۱۰ هزار تن در روز از یک کشتی در این بندر تخلیه می شود.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی این اداره کل جلوگیری از رسوب کالا در بنادر به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندری و تسریع جریان کالاهای وارداتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.