با توجه به نیاز مردم به نان در ماه مبارک رمضان خیران به میدان آمده و با کمک نانوایان به صورت رایگان برای مردم نان پخت می کنند.
بسیاری از مردم نقاط محروم استان سیستان و بلوچستان در ۲ ماه گذشته به سبب شیوع بیماری کرونا شرایط دشوار و مشقت باری را تحمل کردند و هم اینک نیاز به حمایت یکپارچه دارند.
نانوایی حاج یونس بهرام زهی در پیشین، نانوایی وحید دانش در روستای پیپ، نانوایی محسن بلیده ای در راسک، نانوایی حسام الدین ملازهی در انزاء سرباز، نانوایی رستم ملازهی در روستای مغ سرباز، نانوایی ابراهیم اربابی در روستای گوردر سرباز و شماری دیگر از نانوایی ها در نیکشهر و روستاهای چاه علی، کنارکمبان و چاهان و غیره در ماه مبارک رمضان برای مردم پخت رایگان نان دارند.
خیران نیک اندیش در این رزمایش همدلی و کمک مومنانه به مناسبت ماه مبارک رمضان به یاری آسیب دیدگان کرونایی شتافته و سایر اقشار جامعه را برای سهیم شدن در این امر خداپسندانه دعوت کرده اند.
محمدامین قلندرزهی از شهروندان خاش گفت: در ماه های اخیر به خاطر وضعیت کرونایی فشارهای زیادی به مردم وارد آمده و از لحاظ اقتصادی و تامین معیشت توانی برای بسیاری از خانوارها نمانده و این فشارها بر اقشار ضعیف و آسیب پذیر صد چندان شده و صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند.
وی افزود: با شرکت در رزمایش همدلی و کمک مومنانه در ایران همدل باید برای تامین نیازهای محرومان تلاش کنیم و هوای همدیگر را داشته باشیم و از مشکلات هم گره گشایی کنیم.
یونس رحیمی یکی از شهروندان ایرانشهری نیز بیان کرد: بسیاری از هموطنان با مشارکت در رزمایش همدلی و مواسات خدمات ارزشمندی به روزه داران و اقشار نیازمندی که در روزهای دشوار کرونایی به شدت آسیب دیده اند ارائه می کنند.
وی اظهار داشت: اگر یاری دولتمردان و سپاه و خیران نباشد، مردمی که برای تامین نان شب شان درمانده اند، دیگر نمی توانند شرایط دشوار و مشقت بار فقر و محرومیت را تحمل کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه خاش گفت: افزون بر ۱۰ تا ۱۴ هزار خانوار در این شهرستان و شهرستان تفتان و بخش های ایرندگان و مرکزی نیازمند حمایت هستند و اگر در این شرایط دشوار به یاری آنها نشتابیم، وضعیت زندگی آنان مشقت بارتر خواهد شد.
علیرضا هاشمی‌فر افزود: در ۲ ماه اخیر از سپری شدن روزهای کرونایی فشارهای زیادی به زندگی و معیشت مردم وارد آمده و هم اینک در ماه مبارک رمضان که ماه مواسات و همدلی است باید به فرمان مقام معظم رهبری لبیک بگوییم و به یاری نیازمندان بشتابیم تا بیش از این آسیب نبینند.
فرماندار خاش سیستان و بلوچستان در نشست ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و بیان اهمیت خدمت به اقشار محروم و نیازمندان در جامعه بر ضرورت مشارکت در رزمایش همدلی و کمک به مستضعفان و مستمندان و آسیب دیدگان کرونایی تاکید کرد.
صاحب‌گل صالحی اظهار داشت: خیران و افراد متمکن و نهادهای امدادی و ارگانهای انقلابی با لبیک گفتن به ندای رهبری به یاری اقشار نیازمند می شتابند و در این شهرستان نیروهای پرتلاش ارتشی، سپاه و بسیجیان و امدادگران هلال احمر در کنار خیران خود را برای خدمت به مردم و مشارکت در رزمایش همدلی آماده کرده اند.
فرماندار شهرستان دلگان نیز گفت: از روزهای نخست بحران کرونایی تاکنون گروه های جهادی ، خیران، دفاتر امامان جمعه و آیات عظام و مراجع تقلید، سپاه و بسیج در کنار مردم حاضر شده و به آسیب دیدگان خدمات ارائه می دهند.
مجتبی شجاعی افزود: در شرایط دشوار کرونایی که مردم در خانه مانده اند و در ایام پر فضیلت ماه مبارک رمضان می طلبد که به نیازهای مستمندان و محرومان توجه شود و همگان باید در این عرصه خود را سهیم بدانند.
وی اظهار داشت: در این ایام با برکت قطعا خدمت به نیازمندان از اجر و پاداشی مضاعف برخوردار بوده و ضرورت دارد مردم خیرخواه و نوعدوست در این رقابت خیرخواهانه شرکت کنند.
فرماندار دلگان گفت: مردم ما در منطقه ای محروم قرار دارند و زندگی مشقت باری را سپری می کنند، بنابراین در ماه مبارک رمضان رسیدگی به نیازهای آنان به شدت احساس می شود.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: افزون بر ۹۸ درصد مردم سیستان و بلوچستان در فقر مطلق به سر می برند.
علی کرد اظهار داشت: در ۲ ماه گذشته که بیماری کرونا کشور را تحت الشعاع قرار داده، ضرورت دارد به مردم نیازمند کشور و به ویژه ساکنان سیستان و بلوچستان توجه بیشتری بشود تا در این شرایط دشوار زندگی شان فلج نشود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید با تمام توان به فکر مردم باشد و پرداخت وام یک میلیونی هیچ دردی از مردم ما را دوا نمی کند.
کرد ادامه داد: رزمایش همدلی و کمک های مومنانه در ایام ماه مبارک رمضان تا حدی می تواند مرهمی بر زخم های اقتصادی و معیشتی مردم مستمند و محروم باشد، بنابراین از دولت و سپاه و خیران می خواهیم به نیازمندان بیش از پیش توجه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.