محمد گلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل شرکت توزیع برق شهرستان زابل با بررسی وضعیت مصرف برق در مناطق مختلف شهرستان هامون، موفق به شناسایی و کشف یک مکان استخراج پول مجازی (بیت کوین) شدند.

وی بیان کرد: این مکان در یکی از محل‌های شهرک صنعتی محمد آباد(هامون) واقع شده بود که روزانه حدود ۹۰ آمپر برق را مصرف می‌کرده است.

مدیر امور برق زابل ادامه داد: میزان آمپر برق مصرفی این مکان برابر با ۱۸ منزل مسکونی بوده است.

وی گفت: برق این مرکز، پس از کشف دستگاه‌های ماینر قطع شده و برای متصدی آن پرونده تخلف تشکیل شد.

گلی تصریح کرد: سال گذشته نیز ۱۶ مورد ماینر بیت کویین در یکی از منازل فرسوده شهر زابل که به صورت غیرمجاز از برق استفاده می‌کرد شناسایی و ۱۵ میلیون تومان جریمه برای فرد متخلف صادر شد.

به گزارش ایرنا، پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته و وارد بازار شده است.

این فناوری از یک سال پیش در ایران شیوع پیدا کرده و به دلیل ارزان بودن بهای انرژی برق در کشور ما به سرعت در حال توسعه است، ولی با توجه به عدم وجود قانونی مشخص در خصوص بهای برق مصرفی این بخش، تولیدکنندگان بیت کوین مجاز به فعالیت و تولید ارز در اماکنی مثل مدارس، مساجد، مزارع کشاورزی و صنایعی که تعطیل شده‌اند، نیستند.

به نقل از پایگاه خبری برق نیوز، قیمت برق مصرفی رمز ارزها در ۸ ماه غیرگرم سال معادل ۵۰ درصد متوسط نرخ برق صادراتی یعنی ۴۸۰ تومان خواهد بود و در ۴ ماه گرم سال یعنی از خرداد تا شهریور ۲ برابر متوسط قیمت صادراتی برق محاسبه می‌شود.

استخراج هر بیت کوین حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و اگر اقدامی موثری در زمینه مصرف این مراکز صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات از توان تولید خود را صرف تامین برق این واحدها کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.