احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه در دیدار با محمدابراهیم طاهریان‌فرد دستیار ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان با خود اظهارداشت: اشتراکات و قرابت‌های فراوانی بین مردم سیستان و بلوچستان و مردم جمهوری اسلامی افغانستان است و باید مراودات مردم این استان با ولایت‌های مختلف افغانستان حفظ شود.

وی با بیان اینکه مباحث مبادلات تجاری و تسهیل در میزان ترانزیت و تجارت بین کشورها از جمله موضوعاتی است که همیشه مورد توجه مسوولان دو کشور بوده است؛افزود:با توجه به نیاز استان‌های همجوار دو کشور، از وزارت امور خارجه درخواست داریم موضوعاتی از قبیل مباحث فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و مانند اینها را به صورت تخصصی در اجلاس‌های مشترک مرزی مورد توجه قرار دهند.

محمدابراهیم طاهریان‌فرد دستیار ویژه وزیر امورخارجه در امور افغانستان هم در این دیدار از ابراز رضایت و علاقمندی مسوولان محلی افغانستان از مراودات و ارتباطات مسوولان استان سیستان و بلوچستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تلاش مسوولان دو کشور، این ارتباطات تقویت شود.

استان سیستان ‌وبلوچستان از طریق منطقه سیستان در شمال این استان با جمهوری اسلامی افغانستان هم مرز است و مبادلات مرزی بین دو کشور و همچنین تردد اتباع ایران و افغانستان از طریق مرز میلک انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.