به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی در نشست ویدئو کنفرانس به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد؛ مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل سه بندر بزرگ استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان با ارائه گزارش عملکرد سال ۹۸ و روند فعالیت بنادر در شرایط بحران ویروس کرونا اظهار داشت: رشد ۱۷۷ درصدی تخلیه کالای اساسی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ و رشد ۳۰ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالای اساسی در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از توانمندی بندر چابهار دارد.

وی افزود: میزان رشد کل عملکرد و تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار با رشد ۴۰ درصد در مدت مشابه بوده که از این میزان تخلیه کالای غیر نفتی طی مدت مذکور از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی با توضیح اینکه ۳۵۰ هزار تن کالای اساسی با هفت فروند کشتی در هفته جاری به بندر وارد شد و عملیات تخلیه این کالاها در حال انجام است، افزود: در یک سال گذشته ورود کشتی‌های سایز بزرگ به بندر ۲۳ درصد رشد داشته که بالطبع با این موضوع شاهد افزایش تردد ۴۵ درصدی در جاده‌های ارتباطی استان بودیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین احداث سازه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار با هدف تأمین و ارتقا ایمنی و امنیت دریانوردی در بازه زمانی ۲۵ روزه و به طول ۶۰ متر را یکی از اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه دریایی اعلام کرد.

مدیر کل گمرک چابهار نیز در این نشست ویدئوکنفرانس با بیان اینکه ترخیص و مجوز خروج کالا با حداقل اسناد انجام می‌شود، اظهار داشت: گمرک تعامل و همکاری همه جانبه ای در راستای ترخیص هر چه سریع‌تر کالا از طریق مبادی بندر دارد.

قربانعلی کریمی همچنین ضمن ابراز رضایت از فعالیت شبانه روزی بندر و گمرک آمار کالای رسوبی کانتینری و فله در بندر چابهار را منفی اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.