به گزارش خبرنگار مهر، اله مراد عفیفی پور ظهر سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی با وزیر راه و شهرسازی حجم کالاهای صادر شده در بخش نفتی را ۱۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۵۵ تن اعلام کرد و از افزایش ۴,۸ درصدی در این بخش خبر داد.

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان را بیش از ۶۱ هزار فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۵ هزار فروند شناور بالای هزار تن و ۵۶ هزار فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه گزارش خود به توسعه حمل و نقل چند وجهی و افزایش سهم ریلی در بندر شهیدرجایی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های کاری در سال جهش تولید انجام عملیات تخلیه گندم از کشتی و انتقال مستقیم آن به واگن قطار بود که به عنوان گامی مهم در جهت تقویت حمل و نقل چند وجهی بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تصریح کرد: براساس هدف گذاری انجام گرفته تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بار را از طریق ریل به بندر وارد و یا از بندر خارج کنیم.

عفیفی پور به برنامه‌های تدوین شده در راستای تحقق سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور اشاره‌ی داشت و گفت: توسعه حمل و نقل چند وجهی (افزایش سهم ریل در بنادر کشور) به عنوان یک راهبرد در سال جهش تولید، در دستور کار قرارگرفته است.

واردات ۷۳۳ تن انواع کالاهای بهداشتی طی دو ماه گذشته از بندر شهید رجایی

وی در ادامه ارتباط ویدئوکنفرانسی با معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه پس از شیوع ویروس نوپدید کرونا نیاز به تأمین اقلام بهداشتی و ملزومات پزشکی به طرز چشم‌گیری افزایش یافته خاطر نشان کرد: طی دو ماهه گذشته ۷۳۳ تن انواع کالاهای بهداشتی که مربوط به مقابله با ویروس کرونا بوده از بندر شهید رجایی ترخیص و به دستگاه‌های ذیربط تحویل داده شد.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش زمان ماندگاری کالاهای بهداشتی در بندر شهید رجایی گفت: از زمان شیوع بیماری کووید- ۱۹ با تدابیر اتخاذ شده با گمرگ ایران مدت زمان ترخیص انواع کالاهای بهداشتی در این بندر به کمتر از سه روز رسید.

عفیفی پور اظهار داشت: اقدامات و تلاش مجدانه دریانوردان و بخش‌های دولتی و شرکت‌های کارگزار بخش خصوصی در بنادر استان به منظور جلوگیری از پیامدهای و آثار منفی اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری کووید- ۱۹ بسیار مؤثر بوده به گونه ایی که خوشبختانه هیچ‌گونه خلل و نگرانی در جهت کمبود کالاها در کشور وجود نداشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اطلاع رسانی درباره چگونگی حفاظت در برابر بیماری یاد شده را تنها محدود به بخش دولتی ندانست و افزود: پرسنل شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بندر شهید رجایی نیز برای مقابله با بیماری کرونا آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

افزایش ارتقا جایگاه کانتینری بندر شهید رجایی

عفیفی پور در ادامه به پایانه مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی بعنوان یکی از پروژه‌های سرمایه گذاری اشاره کرد افزود: این پایانه ۵۰ میلیون تن ظرفیت صادرات و واردات مواد معدنی را به شکل مکانیزه در بندر شهید رجایی را فراهم خواهد کرد.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی، اظهار کرد: این طرح یکی از پروژه‌های عظیم بندرسازی در ایران است که هم به لحاظ تجهیزات فنی و هم روند ساخت و سازهای عمرانی دارای پیچیدگی‌های خاص و ویژگی‌های منحصر بفردی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: فاز ۳ توسعه پایانه کانتینری این بندر در مجموع شامل احداث ۱۴۰۰ متر اسکله، ۴ میلیون متر مکعب لایروبی و احداث ۱۱۳ هکتار محوطه کانتینری پسکرانه است که با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجراست.

وی ادامه داد: با بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی ارتقا جایگاه این بندر کانتینری از از ۶.۳ میلیون TEU به ۸.۴ میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.