دکتر محمد هاشمی شهری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: روند بروز ویروس کرونا در سیستان وبلوچستان نشان می‌دهد این بیماری با شیب ملایم افزایش یافته و آمارهای دو یا سه روز گذشته از ثابت بودن تعداد موارد ثابت حکایت دارد که این امر  نشان می‌دهد که ما در پایان پیک اول بیماری هستیم و اما اگر انتقال در جامعه انجام گرفته باشد در چند روز آینده منتظر پیک بعدی خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر به الگوی بیماری نگاه کنیم اکثر موارد مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق شهری زاهدان رخ داده دقیقا جایی که بیشترین تراکم و تبادل جمعیتی وجود دارد و علاوه‌بر این نزدیک به نیمی از افراد در دامنه سنی  ۴۵-۱۵ سال و حدود یک سوم نیز در فاصله سنی ۶۰-۴۵ سال قرار دارند که این آمار نشان می‌دهد که بیشتر موارد مبتلایان در بین افراد فعال جامعه رخ داده یعنی افرادی که بیشتر در جامعه تردد داشته و در معرض خطر بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با در نظر گرفتن بازگشایی اماکن تجاری،صنعتی و بعضی از اصناف و همچنین کاهش محدودیت‌های اجتماعی و تراکم و تبادل جمعیتی در شهر زاهدان در صورتی که شرایط بهداشتی تداوم داشته باشد می‌توانیم انتظار داشته باشیم موارد بیماری در ۲ ماه آینده کاهش یابد.

وی ادامه داد: قرنطینه خانگی،فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مکرر دستها،رعایت آداب تنفسی، مراجعه افراد علامت دار به مراکز بهداشتی درمانی و رعایت شرایط بهداشتی مانند ضد عفونی سطوح موارد کاهش پیدا خواهد کرد اما به کلی از بین نمی‌رود بلکه از شدت آن کاسته می‌شود.

هاشمی شهری اظهارداشت: بدبینانه‌ترین تصورات موجود زمانی است که موارد مثبت بستری ویروس کرونا افزایش یابد و اصول پیشگیرانه سلامت رعایت نشود که امیدواریم با مشارکت و رعایت مردم شاهد کاهش میزان مبتلایان به این ویروس در سیستان و بلوچستان باشیم.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۲۰۹ را در کشور گرفته است. 

همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را بیمار کرده و جان ۱۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر را در کشورهای مختلف گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.