حسین مسگرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به ورود ویروس کرونا در کشور کسب و کارهای صنوف فرهنگی و هنری مانند سینماها،آمفی تئاترها ،کنسرت‌ها ،کتاب فروشی‌ها،نگارخانه‌ها،چاپخانه‌ها و دفاتر رسانه‌ها از اول اسفند پارسال در سیستان و بلوچستان دچار مشکل و یا تعطیل شده است.
وی بیان کرد: همزمان با این ایام و شرایط پیش آمده اطلاع رسانی به موقع در خصوص بیمه بیکاری به تمامی اصحاب فرهنگ،هنر و رسانه جهت ثبت نام در سامانه اداره کار،رفاه و تامین اجتماعی از سوی این اداره‌کل،اطلاع رسانی انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: براساس پیگیری‌هایی که انجام گرفت هنرمندان، نویسندگان، چاپخانه‌داران، صاحبان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، روزنامه نگاران، ناشران، انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری، موسسات قرآنی، موسسات فرهنگی، سینماها، اهالی تئاتر و تمامی صنوفی که به نحوی در تولید محصولات فرهنگی هنری نقش داشتند در این شرایط متضرر شده‌اند.

وی اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا آسیب‌های زیادی به برخی از هنرمندان بومی محلی که تنها راه معیشت و درآمدشان از انجام برنامه‌های هنری و موسیقی محلی و آیینی بود وارد شده که بیش‌از ۱۵۰ نفر از آنان به وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و صندوق اعتباری هنر معرفی شده‌اند.

مسگرانی تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی تقدیرنامه‌ای به دلیل خدمات در دوره‌ی مقابله با ویروس کرونا بویژه دبیر شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان،انسجام بخشی،هماهنگی و سیاست گذاری فعالیت‌های نشاط انگیز و خانه محور،راهبری پویش‌های هنرمندان ،خالقان آثار مرتبط و همچنین اهتمام و جدیت در اجرای سیاست‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا از جمله طرح فاصله گذاری اجتماعی و روز طبیعت از مدیرکل،معاونان ،همکاران،نهادها و انجمن‌های صنفی تقدیر کرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌هایی جداگانه به معاون اول رییس جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رییس جمهور با اعلام خسارت‌ بیش از ۹۷۶ میلیارد تومانی کرونا به بخش فرهنگ، هنر و رسانه کشور، خواستار مساعدت‌های هر چه سریع‌تر دولتِ به مشاغل آسیب‌پذیر فرهنگ، هنر و رسانه کشور شد.

طبق اعلام کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ، ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا  در کشور به  پنج هزار و ۱۱۸ تن رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.