غلام حیدر زورقی روز یکشنبه اظهارداشت: در بین ۶ استان‌ درگیر مبارزه با ملخ صحرایی در کشور تا کنون سیستان و بلوچستان با ۳۹ هزار و ۹۳۱هکتار مبارزه (۳۶درصد کل مبارزه ) رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از کل سطح مبارزه انجام شده از آبان سال گذشته تاکنون ۴۱ درصد علیه پوره ملخ و ۵۹درصد علیه ملخ صحرایی بالدار به انجام رسیده است. 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از مدیران جهادکشاورزی خواست مراتب این هشدار را به همه مراکز جهادکشاورزی و بهره‌برداران بخش کشاورزی مناطق اعلام و در اسرع وقت نشست ستاد بحران به ریاست فرماندار شهرستان را تشکیل تا با بهره‌گیری از تمامی امکانات و کمک دستگاه‌های اجرایی نسبت به رصد و مبارزه با این آفت خطرناک اقدام کنند.

وی با اشاره به مبارزه با آفت زنگ زرد گندم در شهرستان‌های حوزه سیستان پرداخت و گفت: تداوم بارندگی‌ها و افزایش رطوبت باعث گسترش این بیماری شده و کار مبارزه را سخت‌تر کرده است.
زورقی افزود: از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۰هزار و ۳۹۲هکتار از مزارع گندم و جو در شمال سیستان و بلوچستان علیه زنگ زرد غلات توسط ۴۶دستگاه سمپاش دولتی و ۱۷۸دستگاه بخش خصوصی با مشارکت فعال کشاورزان سمپاشی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.