محسن حیدری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این سامانه بارشی حداقل ۱۰۰ شهر و روستای سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و بارش‌های آن در برخی مناطق منجر به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن آب در رودخانه‌های محلی شده است.
وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی و بارانسنجی سیستان و بلوچستان، بیشترین بارش‌ها از ایستگاه‌های «نصرت آباد» زاهدان با ۴۱، «خیرآباد بالا» زاهدان ۴۰، «الله آباد پبی» زاهدان ۳۲، «دجنگ» خاش ۳۰، «کوشه«  خاش ۲۸، «تمندان» خاش ۲۷، «درودی نرون» خاش ۲۶، «چاه کمال» خاش ۲۴، «گرز» خاش ۲۳.۵و مرکز تحقیقات هواشناسی استان ۲۲.۵ میلی‌متر گزارش شده است.
 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانطور که انتظار می‌رفت تمرکز بارش‌ها در نیمه شمالی استان اتفاق افتاد اما با شدت کمتر و به صورت پراکنده برخی شهرستان‌های مرکزی و شرقی مانند نیکشهر، ایرانشهر، مهرستان و سراوان را نیز فرا گرفت.
وی بیان کرد: در پنج شهرستان شمالی استان نیز بارش‌های خوبی دریافت شد به طوریکه بیشینه بارندگی‌های این منطقه با۱۲ میلی متر در روستای قلعه رستم ثبت شد.

حیدری گفت: از اداره هواشناسی فرودگاهی زاهدان نیز ۱۲.۵ میلی متر و مرکز تحقیقات در بلوار خلیج فارس زاهدان هم ۲۲.۵ میلی متر باران گزارش شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل های جوی جمعه و شنبه ناپایداری تضعیف می شود اما یکشنبه شرایط برای رگبارپراکنده در استان فراهم است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:تغییرات دمایی استان نیز تا یکشنبه ناچیز پیش بینی می شود اما از دوشنبه افزایش دما در استان انتظار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.