بهروز آقایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تهیه، حمل و استقرار ۲ هزار و ۸۰۰  مترمکعب مصالح سنگی فیلتر و آرمور در تاج دایک زون سه، خارج سازی مغروقه ها، عملیات تسطیح و حمل خاک در فاز ۲ و تهیه و حمل ۱۶ عدد بویه در یک سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات دیگری در حوزه اسکله های کانتینری انجام شده است، گفت: تهیه و اجرای دایک حفاظت سنگی در نقطه اتصال به فاز ۲ به حجم چهار هزار مترمکعب فیلتر و آرمور، تهیه ، حمل و نصب ۱۲۸۰ متر سول پلیت زیر ریل و باز کردن ۱۹ عدد فندر جهت تعویض قطعات زنگ زده در این بخش صورت گرفته و در بخش اسکله های چند منظوره نیز تهیه، حمل و نصب ۱۹ عدد فندر انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر این، اقدامات مختلفی در بخش روسازی ترمینال ها، تراکم دینامیکی، جاده دسترسی، ساختمان ها و سازه های صنعتی و تاسیسات مدنظر قرار گرفته است.

وی به بخش فعالیت های اضافه کاری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اطاله اسکله ها، تراکم دینامیکی ۱,۸ هکتار مجاور موج شکن و زمین پست های برق طرح شبکه معابر، روسازی ۱.۹ هکتار اطراف سوله ترانزیت، تعریض جاده دسترسی از ۴ باند به ۶ باند، نصب ۲ عدد بولارد در اسکله شماره ۵، جمع آوری اسکله های نصب سریع با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد، اجرای بیش از ۵۰۰ متر دیوار بتنی بین فاز نخست و ۲ و نیز عملیات ساختمانی کلید خانه از جمله فعالیت های اضافه کاری صورت گرفته در خصوص طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان ادامه داد: چابهار با توجه به تخفیف های در نظر گرفته شده، ارزانترین و با صرفه ترین بندر در بین بنادر حوزه خلیج فارس و دریای عمان برای ترانزیت و صادرات کالا محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.