حمیدررضا رخشانی روز شنبه در این باره اظهار داشت: رقابت‌های بزرگ قرآنی نصر یکی از مهمترین فعالیت‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ایام تعطیلی مدارس است که سیستان و بلوچستان با ۲۶۴ نفر شرکت کننده جزو ۱۰ استان برتر کشور از نظر شمار شرکت کنندگان است.

 وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدارس، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش پرورش بنا بر وظیفه ذاتی خود فعالیت‌هایی را برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر گرفته و یکی از شاخصه‌های اصلی فعالیت‌های حوزه پرورشی داوطلبانه بودن آنان است و هیچ فعالیتی در حوزه پرورشی اجباری نیست.
 مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این فرصت که دانش‌آموزان ما برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کانون گرم خانواده‌ها بسر می‌برند یکی از برنامه‌های اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم است که فعالیتی خارج از کلاس درس است و در هر زمان و مکانی می‌توان آن را انجام داد.

رخشانی ابراز امیدواری کرد در فرصت باقیمانده  تا پایان فروردین با همت و تلاش همکاران پرورشی از یک سو و مشارکت حداکثری دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه باشیم.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می‌آید به طوریکه علاقه‌مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.
تربیت افزون‌بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.