فریبا برنایی‌بجد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همان نخستین روزهای شیوع این ویروس کمیته بانوان ستاد کرونا راه اندازی شد و با همکاری خوب دستگاه های اجرایی وضعیت زنان بویژه زنانی که در معرض آسیب های بیشتری بودند از جمله سرپرست خانوارها مورد بررسی قرار گرفت و با مکاتبات و رایزنی با دستگاه های متولی مانند کمیته امداد و بهزیستی تمهیدات ویژه ای برای زنان مددجوی این ارگان ها صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ هزار خانواده برای بهره مندی از خدمات حمایتی دولت از سوی کمیته امداد معرفی شدند، گفت: مددجویان کمیته امداد در این ایام با روش های الکترونیکی و بدون نیاز به حضورشان در مراکز می‌توانند پیگیر وضعیت خود برای بهره مندی از خدمات باشند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: زنان صنعتگر سرپرست خانوار در این ایام برای فروش محصولاتشان از بازارهای مجازی که توسط مشاورین بانوان فرمانداری‌های استان راه اندازی شده بهره مند شدند و بخشی از این زنان نیز در کارگاه هایی که توسط دستگاه های اجرایی متولی برپا شده روزانه سه هزارو ۵۰۰ ماسک تولید می کنند.

وی با اشاره به حضور مشاوران و کارشناسان اورژانس اجتماعی در مناطق آسیب خیز بیان کرد: ۸۸۲ میلیون ریال اعتبار برای تامین وسایل بهداشتی در زمینه مقابله با کرونا به مددجویان بهزیستی تخصیص یافته و اعتبار جهت حمایت و تهیه وسایل بهداشتی برای کودکان کار نیز در نظر گرفته شده است.

برنایی اظهار داشت: همچنین ۱۲۰  نفر از واجدان شرایط بند نسوان زندان زاهدان از مرخصی بهره مند شدند.

وی از فعالیت کمپین هایی تحت عنوان در خانه می مانیم، تولید محتوی آموزشی و توزیع آن در مناطق مختلف و همچنین پیوستن بانوان سیستان و بلوچستان به کمپین "نه_به تحریم، نه_به_کرونا" خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.