محمدعمر حسین زهی زمانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح جمع‌آوری زباله گردها از سال گذشته در سطح منطقه یک شروع و هم‌اینک این روند به‌جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با شدت بیشتر در سایر مناطق ادامه دارد.

وی ادامه‌ داد: زباله‌گردی یکی از معضلات اجتماعی و بهداشتی جامعه است که به گسترش هر چه بیشتر این ویروس و همچنین خطرات غیرقابل جبران دیگر کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: جا به جایی و تفکیک پسماندها توسط این اشخاص بی‌محابا و بدون وسیله‌های حفاظتی در سطل‌های زباله باعث گسترش آلودگی‌ها در سطح شهر می‌شود.

وی اظهارداشت: بیش‌از  ۱۳۰ کودک کار شناسایی و به سازمان بهزیستی معرفی و همچنین ۸۹ مورد چرخ‌دستی در این راستا توقیف شدند.

حسین زهی زمانی تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند تنها سازمانی است که در راستای جمع‌آوری زباله‌گردها و پلمب کارگاه‌های ضایعاتی با جدیت تلاش می‌کند، بایستی تمامی دستگاه‌های متولی همچون نیروی انتظامی، پلیس اماکن، محیط زیست و بهزیستی در کنار این سازمان باشند.

وی بیان کرد: مافیای بزرگ زباله‌گردها که کارگاه‌های غیرمجاز ضایعاتی را در دست دارند با هدف سودجویی از کودکان کار پدیده زباله‌گردی را توسعه و مشکلات بهداشتی فراوانی را به بار خواهند آورد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: بیش‌از  ۳۷ مورد از کارگاه‌های خرید و فروش غیرمجاز ضایعاتی در سطح شهر زاهدان و با تجهیزات کامل در خیابان‌های کشاورز، شهید فاضلی، شهرک کامبوزیا، شهرک دامداران، بلوار مکران، میدان امام خمینی(ره) و کمربندی رسالت به صورت مافیایی مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: می‌طلبد در راستای حل این معضل اجتماعی، بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی دستگاه‌های ذیربط با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.