دکتر نادر ستوده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته سقوط یک دستگاه کامیون از پل در مسیر نیکشهر - ایرانشهر سبب مرگ راننده تریلی شد.

وی افزود: همچنین یک مورد غرق شدگی در رودخانه‌های محلی در شهرستان سرباز در شبانه روز گذشته گزارش شد.

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر گفت: همچنین جاری شدن سیلاب و واژگونی وسایل نقلیه سبب مصدوم شدن هفت نفر از شهروندان جنوب سیستان و بلوچستان شد.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

ستوده اظهار داشت: تمامی پایگاه‌های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با توجه به اعلام بروز سیلاب در آماده باش در آمدند.

به گزارش ایرنا براثر بارندگی‌های شدید ۲ روز اخیر در سیستان و بلوچستان ۱۰ مسیر ارتباطی در جنوب این استان را بست و راه ارتباطی ۹۱ روستای شهرستان‌های میرجاوه و تفتان  و ۴۰ روستای شهرستان دشتیاری قطع شد.

همچنین بارندگی ۲ شب گذشته و طغیان رودخانه‌های فصلی سبب تخریب سه دهنه پل در محور ارتباطی بزمان به بم و بسته شدن راه ارتباطی ایرانشهر - بم شد.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است .
شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.