رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حاشیه این افتتاحیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آزمایشگاه با زیربنای ۱۵۰ مترمربع در کلینک ویژه تخصصی وحدت ایرانشهر به بهره‌برداری رسید.

دکتر مهران امینی فرد افزود: برای تجهیز و  راه‌اندازی این آزمایشگاه بیش‌از ۲۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده به طوریکه به عنوان دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا سیستان و بلوچستان از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: از مزیت‌های تجهیزات موجود این آزمایشگاه می‌توان به تشخیص بیماری‌های ویروسی و عفونی از جمله ایدز، هپاتیت، آنفلوآنزا و کرونا و انجام روزانه ۳۰ مورد تست کرونا با پاسخ دهی نمونه‌ها کمتر از ۲۴ ساعت اشاره کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: دلیل راه‌اندازی این آزمایشگاه در ایرانشهر وجود اعضای هیات علمی و تجهیزات مرتبط آزمایشگاهی و همچنین تکمیل زیرساخت‌های موجود است.
وی اظهارداشت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان به هشت نفر افزایش یافت.

دکتر امینی فرد بیان کرد: در صورت جدی نگرفتن هشدارهای بهداشتی باید شاهد افزایش نگران کننده آمار مبتلایان کرونا در محدوده شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه باشیم.

وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان موضوع را جدی نگرفته و با وجود تاکید فراوان در تکاپوی برگزاری تجمعات خانوادگی و مراسم جشن و عروسی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت:ترغیب و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ بهداشت فردی و جمعی در محیط خانواده، لغو خریدهای غیرضروری، پرهیز از برگزاری مهمان‌های خانوادگی در این شرایط، و ماندن در منزل از بهترین راهکارها برای مهار ویروس کروناست.

به گزارش ایرنا بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۱۴ نفر افزایش یافت.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.