محمود حسین بر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کل کشور درگیر شیوع ویروس کرونا و افزایش روزانه این ویروس است و چون امکانات فعلی چابهار چه در بخش بهداشت و چه در بخش درمان صرفا جوابگوی شهروندان این شهرستان است لذا از مسافرت و حضور افراد بیشتر با مشکلات جدی روبرو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هیچ ظرفیتی برای پذیرش بیماران از سایر نقاط کشور نداریم، خاطرنشان کرد: هشدارهای زیادی در سطح ملی و در سطح استان به مردم داده شده است و انتظار داریم مردم هشدارها را جدی بگیرند و از سفر غیرضروری خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار افزود: چابهار به لحاظ تجاری، گردشگری و مناطق دیدنی در حالت کاملا تعطیل است و تا اعلام وضعیت ثابت این تعطیلی ادامه دارد.

وی با قدردانی از بازاریان، تجار و بازاریان منطقه آزاد چابهار که همکاری خوبی در جهت جلوگیری از  تجمعات و شیوع این بیماری داشتند، گفت: با همدلی و همراهی همه مردم، قطعا به قطع زنجیره ابتلا و ثبات کامل خواهیم رسید.

مسوول آتش نشانی شهرداری چابهار گفت: شهروندان چابهاری که با همراهی و رعایت توصیه‌های بهداشتی و ایمنی زنجیره ویروس کرونا را گسستند و این جای قدردانی دارد.

 ابوالحسن سراوانی با اشاره به اینکه عمل به توصیه‌های بهداشتی و رعایت نکات ایمنی و با پایبندی به پویش «در خانه بمانیم» در چهارشنبه آخر سال و پرهیز از تردد غیرضروری در سطح شهر و عدم تجمع در تفرجگاه‌ها سبب موفقیت‌هایی شد که از همه قدردانی می‌شود.

 وی گفت: با وجود اینکه چهارشنبه آخر سال نیروهای آتش نشانی در حال آماده باش کامل بودند، خوشبختانه شهروندان به اطلاعیه‌ها و توصیه‌های بهداشتی عمل و  با رعایت نکات ایمنی به  پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کردند و این امر موجب شد شاهد شبی بدون حادثه و بدون تجمع و تردد غیرضروری در شهر چابهار باشیم.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش چابهار با اشاره به اینکه شیوع کرونا در کشور آموزش را تعطیل نکرده و مهمترین سهم آموزش پرورش در پیشگیری و مهار بحران کرونا، ترویج آموزش‌های مجازی از سوی آموزگاران است که بخوبی و با موفقیت در حال اجراست.

همایون امیری افزود: چندین هفته به دلیل ویروس کرونا مدارس تعطیل است و در آستانه‌ی سال جدید و به نیت خیر مرحوم حاج سعید انواری ۲۰۸ خانواده دانش آموز نیازمند چابهاری مایحتاج کامل عید ( پکیج کامل ملزومات غذایی و یک کیسه آرد) اهدا شد.

وی بیان کرد: هم‌اینک با همت خیران موسسه‌ی خیریه‌ی زینب کبری(س ) و با سیل مهربانی دانش آموزان کرمانشاهی ۱۳ نفر خیاط شبانه روز در تلاش هستند تا برای هزار و ۴۹ دانش آموز (دختر و پسر ) یتیم و نیازمند چابهاری لباس محلی آماده کنند.

مردم چابهار از حضور در هرگونه تجمعات خودداری کنند

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار نیز گفت: در آستانه سال جدید از شهروندان تقاضا می‌شود از مسافرت خودداری کنند در خانه بمانند.

عبدالرسول خدمتی با اشاره اینکه نیروهای بهداشتی بار سنگینی را بر دوش دارند بیان کرد: پیش از ورود بیماری کرونا به کشور، با توجه به اینکه چابهار مرزهای متعددی با کشور پاکستان دارد عملیات پیشگیری و اطلاع رسانی عمومی در سطح این شهرستان انجام شده بود.

وی ادامه داد: هم‌اینک که ویروس کرونا وارد چابهار شده نیروهای بهداشتی با تلاش مضاعف و ۲۴ ساعته مشغول به غربالگری و خدمت رسانی به سلامت مردم هستند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه محدوده دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۰۶ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.