گرشاسب خزائنی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح پروژه‌های در دست اجرای روستای تیس چابهار اظهارداشت: تفاهم‌نامه بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در جهت ساماندهی و اجرای پروژه‌های عمرانی در روستای تیس منعقد شده و این تفاهم‌نامه می‌تواند موجب تعیین تکلیف اراضی روستای تیس که مدت طولانی است بلاتکلیف مانده است شود.

وی بیان کرد: بهسازی و بازگشایی معابر و آبرسانی به روستا از جمله اقداماتی خواهد بود که بنیاد مسکن در قالب این تفاهم‌نامه انجام خواهد داد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با بیان اینکه ۲ دفتر خدمات برون‌سپاری از امکانات بخش خصوصی برای تسریع و صدور پروانه‌های ساختمانی استفاده خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که با تسریع در اجرای این پروژه سیما و منظر روستا از لحاظ نظم دهی به ساخت‌ و سازها با صدور پروانه کار از طرف مدیریت شهرسازی سازمان متحول خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌اینک با هرگونه ساخت‌ و ساز نامتعارف و غیرقانونی در روستا جلوگیری می‌شود و سازمان منطقه آزاد توانسته با همکاری بنیاد مسکن از تصرفات اراضی دولتی و متعلق به سازمان بطور کامل جلوگیری کند.

خزائنی گفت: طرح ویژه روستای تیس در سالجاری توسط سازمان منطقه آزاد تهیه و تصویب شده که بر اساس آن ۱۰۰ هکتار به محدوده طرح هادی قبلی مصوب سال ۱۳۸۹ افزوده‌ شده و از طرفی با توجه به تصویب شیوه‌نامه واگذاری املاک و اراضی روستا در نشست شورای حفاظت از اراضی که با حضور رییس‌ کل دادگستری و دادستان مرکز سیستان و بلوچستان تصویب گردیده مجری طرح ساماندهی (بنیاد مسکن استان) می‌بایست سرعت بیشتری به روند تعیین تکلیف اراضی و صدور سند مالکیت بدهد تا بتوانیم امکانات لازم را در جهت بهبود سطح رفاه و خدمات‌رسانی برای اهالی روستای تیس فراهم کنیم.

وی بیان کرد:درصدد بهبود و تغییر چهره روستای تاریخی تیس با انجام و اجرای پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی‌شده در قالب کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار خاطرنشان کرد: توسعه عمرانی و رفاهی و خدمات‌رسانی به مردم روستای تیس به‌عنوان یکی از مهمترین رویکردهای سازمان منطقه آزاد چابهار در مدیریت فعلی است.

ساخت مرکز جامع سلامت روستای تیس

وی ادامه داد: ساخت مرکز جامع سلامت روستای تیس برای ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی این روستا بسیار مهم است و با ساخت این مرکز شاخص‌های بهداشتی منطقه  ارتقاء می‌یابد.

خزائنی گفت: پروژه ساخت ساختمان مرکز جامع سلامت روستای تیس در مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع بوده که ۵۳۴ متر محوطه‌سازی و در ۲ طبقه و در بازه زمانی ۱۴ ماهه ساخته خواهد شد.

وی افزود: اعتبار تخصیص‌یافته برای این پروژه از طرف سازمان منطقه آزاد چابهار ۷۰ میلیارد ریال است که از بهمن‌ سالجاری شروع‌شده و هم‌اینک در مرحله آغاز کار و دارای پیشرفت فیزیکی پنج درصد است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در خصوص پروژه ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه اظهارداشت: این مدرسه به‌ صورت مشارکتی بین سازمان منطقه آزاد چابهار و نوسازی مدارس در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: امروزه تأثیر و اهمیت نقش مؤثر مردم و مشارکت آنها در حرکت به سمت توسعه پایدار روستایی بر کسی پوشیده نیست و اگر می‌خواهیم به سمت توسعه‌ای پویا و پایدار در روستا حرکت کنیم مستلزم مشارکت همگانی از طرف مردم روستای تیس خواهیم بود.

خزائنی با تأکید بر کاهش روند مهاجرت افراد از سایر نقاط به روستای تیس با هدف خرید زمین در محدوده منطقه آزاد و روستای تیس اشاره کرد و افزود: سازمان برای اشتغال ساکنان روستا برنامه‌های مدونی داشته تا با ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری از جمله ایجاد بازارچه سنتی روستایی و بهسازی اسکله صیادی شرایط بهتری را برای سکونت افراد فراهم آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.