علی دیناروند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 70 روستا ساکن و غیرساکن شهرستان دره شهر تاکنون طرح هادی در 45 روستا اجرا شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی در سطح 17 روستای دیگر این شهرستان در دست اقدام است، افزودَ: بنیاد مسکن همه توان خود را به کار گرفته که بتواند یک آینده مطمئن برای سکونت روستاییان و جلوگیری از مهاجرت به وجود آورد.
وی از روستای اسلام آباد شهرستان دره شهر با تعداد 270 خانوار جمعیت به عنوان یکی از فضاهای روستایی منحصر بفرد که طرح های عمران و توسعه مناسبی در آن انجام گرفته است نام برد.
دیناورند یادآور شد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای این شهرستان انجام می شود.
وی گفت: اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر و ساماندهی فضای سبز از دیگر اهداف اجرای طرح هادی است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دره شهر تاکید کرد: تا قبل از اجرای طرح هادی ، ساخت و ساز در مناطق روستایی سلیقه ای و غیر اصولی انجام می شد که نتیجه آن شمار زیاد مسکن های ناایمن و سست است.
به گفته وی اجرای طرح هادی زمینه مقاوم سازی سازه های روستایی را ضمن ارتقاء شاخص هایی چون بهداشت عمومی، بهسازی نما و عمران روستایی فراهم می آورد.
دیناروند افزود: اجرای طرح هادی در روستاها از زیرساخت های اساسی مورد نیاز زندگی روستایی است که موجب ایجاد انگیزه برای ماندن روستاییان در زادگاه خود می شود.
شهرستان 50 هزار نفری دره شهر در 120 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.