احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی سبب گسترش دامنه شیوع بیماری کرونا می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همراهی مردم برای گذر از شرایط بحرانی و کمک به دست‌اندرکاران ستاد مدیریت بحران کرونا از آنان خواست در روزهایی که شیوع این ویروس در کشور به یک بحران تبدیل شده‌ و تعداد افراد درگیر روز به روز در حال افزایش است با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برای خروج از بحران همکاری و همراهی کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مردم از حضور در خیابان‌ها، بازارها، محافل عمومی و سفرهای برون‌شهری خودداری کنند و در خانه بمانند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رسم دیرین صله رحم و سفرهای نوروزی  هر سال مسافران زیادی را از استان گلستان و دیگر استان‌ها به سیستان و بلوچستان و برعکس روانه می‌کند امسال با شیوع گسترده ویروس کرونا از مردم درخواست می‌شود ضمن خودداری از دید و بازدیدها از سفر پرهیز کنند.

موهبتی افزود: همچنین ضروری است هم استانی‌های گرامی از اقوام خود بخواهند که از سفر به سیستان و بلوچستان خودداری کنند تا سلامت خود و اطرافیانشان به خطر نیفتد.

وی با ابراز امیدواری از همکاری اصناف با ستاد مدیریت ویروس کرونا افزود: اصناف و بازاریان باید مطابق اطلاعیه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعطیلی اماکن مورد نظر اقدام کنند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.