محمد عمر حسین زهی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۶ مورد توقیف تجهیزات کاری زباله گردها در حوزه منطقه یک شهرداری زاهدان انجام شده و همچنین ۴۵ نفر از افراد زباله گرد مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این طرح ضمن تذکر و ارشاد تیم‌های فعال زباله گردها و لیست کودکان کار هم به مراجع مربوطه از جمله بهزیستی سیستان و بلوچستان ارسال خواهد شد.

مدیر سازمان پسماند شهرداری زاهدان گفت: هم‌اینک محدوده فعالیت تیم‌های برخورد با زباله گردها از سطح منطقه یک فراتر رفته و در سایر مناطق از جمله منطقه پنج محدوه زیباشهر از ۲ روز گذشته آغاز شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به جمع آوری زباله در سطح شهر گفت: در پی شیوع ویروس کرونا جمع آوری زباله بصورت شبانه روزی با همکاری شرکت‌های خدماتی در سطح شهر با قید فوریت نسبت به جمع آوری پسماندها انجام می‌شود.

حسین زهی ادامه داد: هم‌اینک با توجه به ایام پایانی سال، روزانه ۴۶۰ تن زباله از سطح شهر زاهدان جمع آوری و جهت بازیافت و دفن به محل کارخانه منتقل می‌شود.

وی ارائه آموزش‌های حضوری به کارکنان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق پوستر، توزیع ماسک، دستکش و  تب سنجی روزانه همکاران و مراجعان به سازمان، برخورد با عوامل غیرمجاز جمع آوری زباله، ارائه خدماتی جهت سم پاشی و گند زدایی، تهیه پمپ سم پاشی برای گندزدایی جوی‌ها و کانال‌ها توسط عوامل خدماتی سازمان را می‌توان از دیگر اقدامات این سازمان جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا نام‌ برد.

مدیر سازمان پسماند شهرداری زاهدان اظهار داشت: روزانه بیش‌از ۲۵۰۰ تن نخاله و لجن از سطح شهر به موقعیت سایت دفن زباله توسط ضابطان قضایی سازمان بصورت شبانه روزی کنترل و انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا این سازمان لایروبی و آهک پاشی جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر را بصورت مرتب و روزانه توسط شرکت‌های خدماتی و با نظارت مستقیم مناطق و سازمان مدیریت پسماند انجام می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.