احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در حاشیه نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای ستادهای مدیریت بیماری کرونا در سطح کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارداشت: در راستای اقدامات پیشگیرانه ورود مسافران به هر یک از شهرستان‌های استان به شدت کنترل و مدیریت خواهد شد.

 وی بیان داشت: از مردم سیستان و بلوچستان که در سایر استان‌ها زندگی می‌کنند می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و نزدیکان‌شان در تعطیلات نوروز امسال به این استان سفر نکنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی به استان  محدود شده است گفت: تمامی تمهیدات لازم در بیمارستان‌ها و مکان‌هایی دیگر برای  گذراندن دوران نقاهت بیماران انجام شده است.

وی ادامه داد: تولید مواد ضدعفونی در پنج کارگاه و تولید ماسک نیز در پنج کارگاه در حال تولید است.

موهبتی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است افزود: همه برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا فقط با انجام اقدامات پیشگیرانه و در خانه ماندن مردم نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی با اعلام لغو مرخصی تمامی مدیران و کارمندان دولت در ایام نوروز؛ تصریح کرد: همچنین به منظور کاهش عبور و مرور در شهرها مقرر شد ۵۰ درصد پرسنل ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به صورت دورکاری انجام وظیفه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این نشست را تصمیم گیری پیرامون غربالگری و شناسایی افراد بیمار و جداسازی این افراد از جامعه بیان کرد و افزود: به منظور دفع سریع خطر، این مهم در روزهای آینده با کمک پایگاه‌های بسیج و مراکز بهداشتی در سطح استان انجام خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه ویروس کرونا وارد سیستان و بلوچستان شده و با حدود ۵۰ مورد مثبت و چند مورد فوتی، نیاز به هماهنگی و همکاری مردم و گروه‌های مرجع داریم تا با رعایت اصول اولیه و اطلاع رسانی و آگاه سازی؛ شاهد آسیب‌های کمتری به مردم باشیم.

موهبتی خاطرنشان کرد: ابلاغ و انتشار دستورالعمل‌های آموزشی توسط رسانه‌ها، تعطیلی مکان‌های تجمع مردم از جمله مراسم مذهبی، شادی، عزا و تعطیلی روز بازارها در استان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: اگر همراهی مردم نبود، قطعا شرایط سیستان و بلوچستان که بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه جزو استان‌های بحرانی به شمار می‌رفت امروز بسیار بحرانی‌تر بود، اما با اقدامات پیشگیرانه و همراهی خوب مردم، شرایط مطلوبی در استان داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.