دکتر قاسم میری علی آباد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک با راه‌اندازی این آزمایشگاه حرکت بزرگی در عرصه سلامت سیستان وبلوچستان رخ داده به طوریکه از ارسال نمونه‌های مشکوک به انستیتو پاستور تهران بی‌نیاز شده‌ایم و تمامی تست‌ها و نمونه‌های ارسالی از سطح شهرهای استان در این آزمایشگاه پس از ۴۸ ساعت قابل تشخیص است.

وی افزود: هم‌اینک پنج نفر از کارشناسان آزمایشگاه در این عرصه بصورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، هموطنان به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس از سفرهای غیر ضرروی خودداری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شاهد گسترش ویروس کرونا در کشور هستیم یکی از اقدامات انجام گرفته با همکاری هلال احمر، راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهر جهت غربالگری و بیماریابی این ویروس است.

میری با اشاره به این موضوع که تمامی مسافران در بدو ورود به شهر مورد تب سنجی قرار می‌گیرند و از نظر علائم احتمالی مبتلا به کرونا غرباگری می‌شوند خاطرنشان کرد: مسافران در این ایستگاه‌ها از نظر علائم تب، سرفه و تنگی نفس مورد غربالگری قراری می‌گیرند و اگر با مورد مشکوکی مواجهه شدند با هماهنگی اورژانس به مراکز درمانی منتقل خواهد شد.

وی در خانه ماندن را بهترین کار در این شرایط عنوان کرد و گفت: به هموطنان عزیز توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و تا زمان شکست کرونا در منزل بمانند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید، شستشوی مرتب دست، اجتناب از دست دادن، روبوسی کردن، رعایت آداب سرفه و عطسه و اجتناب از سفرهای  غیرضروری می‌تواند در جهت پیشگیری از ویروس کرونا کمک کننده باشد.

براساس جدیدترین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان تاکنون در سیستان و بلوچستان ۴۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که زاهدان بیشترین تعداد مبتلایان را دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.