وحید پورمردان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست سازمانی نظارتی است که در حوزه های حیات وحش و مناطق حفاظت شده تحت مدیریت به وظایف اجرایی و نظارتی خود با دانش محیط زیست می پردازد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه های محیط زیست شهری و سایر موارد وظایف نظارتی داشته و با عضویت در ده‌ها کمیته و کارگروه همراه با سایر دستگاه‌ها در بسیاری از طرح ها و اقدامات استانی و ملی مشارکت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مواردی که محیط زیست براساس وظایف نظارتی خود بعنوان یک اولویت درجه اول در دستور کار دارد موضوع پسماندهای شهری و بیمارستانی است و این اداره کل با عضویت در کارگروه های استانی و شهرستانی و با تاکید فراوان در حال رصد و پیگیری موضوع از طریق ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها است.

وی بیان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل با رصد بلندمدت و ارائه گزارش هایی در خصوص وضعیت پسماند در این شهرستان از پروسه جمع آوری تا مراحل پایانی و با تذکر چند باره به متصدیان مربوطه به دلیل عدم رعایت موازین و استانداردهای تعیین شده، موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کرده است.

پورمردان ادامه داد: موضوع پسماندهای شهری و بیمارستانی زابل با ارائه مستندات و پیگیری های دستگاه های نظارتی مانند حفاظت محیط زیست و دستگاه قضایی در دست اقدام و پیگیری برای رفع معضل است.

وی گفت: محیط زیست بر حسب وظایف نظارتی خود همه اقدامات و نحوه عملکرد در موضوعات مرتبط را رصد کرده و با هشدارهای به موقع و در صورت لزوم صدور اخطاریه به صنایع و غیره و همچنین با پیگیری از مراجع ذیصلاح عملکرد دستگاه‌ها و ارگان‌های این حوزه را تحت نظارت دارد و در صورت لزوم اقدامات قانونی در این خصوص انجام خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.