معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار روز پنجشنبه در مراسم روز درختکاری اظهار داشت: کاشت نهال و حفاظت از منابع طبیعی جهاد در مسیر آبادانی و سرسبزی کشور است.

 رحمدل بامری با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی مبنی بر نهالکاری همگانی برای ایران سر سبز گفت: درختکاری و حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی وظیفه همگان است و باید به تمام جهادگران این عرصه تشکر و قدردانی کرد.

وی از اقدامات خوبی که در حوزه منابع طبیعی در سالجاری انجام شده قدردانی و بر استمرار فرهنگ درختکاری و این سنت حسنه تاکید کرد.

فرماندار چابهار با اشاره به شیوع ویروس کرونا از فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های مرتبط به طور خاص دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و جهاد کشاورزی قدردانی و رعایت بهداشت فردی و عمومی توسط شهروندان را مورد تاکید قرار داد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار نیز روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را فرصتی مناسب برای توجه به درخت و ترویج فرهنگ منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار دانست.

غلامرضا راهداری انجام عملیات آبخیزداری و کنترل سیلاب در مناطق نلینت و کالدان و نهالکاری در سطح ۴۵۰ هکتار در منطقه پارگ را از مهمترین اقدامات شاخص اجرایی این اداره در کنار حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بر شمرد.

در پایان مراسم و با رعایت اصول بهداشتی چندین اصله نهال چیکو توسط فرماندار چابهار غرس شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.