به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی اظهار داشت: با آموزش‌های ارائه شده در صورت مشاهده مسافر با علائم کرونا موضوع بلافاصله به مراکز بهداشتی درمانی اطلاع داده می‌شود تا اقدامات لازم پزشکی و بهداشتی انجام شود.

وی افزود: ملحفه و حوله اتاق مهمان مشکوک به بیماری باید در کیسه‌های دربسته به لاندری منتقل شود، در هنگام نظافت اتاق بیماران حتماً از ماسک و دستکش استفاده خواهد شد و پرسنل در حین کار روزانه دست‌ها را مرتب شسته و از تماس با چشم، دهان، بینی و گوش خودداری کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ارائه اقلام بسته‌بندی، بسته‌بندی قاشق و چنگال، ضدعفونی میزهای سرو، مبلمان و صندلی‌های غذاخوری و لابی، دستگیره درب‌های ورودی و اتاق‌ها، میز پذیرش، سرویس‌های بهداشتی، کابین‌های آسانسور، کلید و پریز اتاق‌ها و نصب برچسب ضدعفونی برای حوله‌ها از جمله این اقدامات است که توسط جامعه هتل داران و مراکز بین راهی و اقامتی با نظارت اداره کل و دستگاه‌های ذیربط در حال انجام است.

میرحسینی بیان کرد: رعایت پروتکل استاندارد شست‌وشوی دست، نصب ژل‌های ضدعفونی دست در نقاط مختلف، رعایت بهداشت فردی در هتل توسط پرسنل، تعامل با مراکز بهداشتی درمانی و جلوگیری از اشتغال پرسنل مشکوک یا مبتلا در تأسیسات گردشگری سیستان و بلوچستان از جمله موارد ابلاغی و آموزشی بود که در حال انجام است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: با همکاری مؤسسات آموزشی و مدیران تأسیسات گردشگری، آموزش دوره‌ای پرسنل به صورت روزانه شامل انجام اقدامات لازم در برخورد با میهمانان بیمار و نصب دستورالعمل‌های آموزشی شستشوی صحیح دست‌ها در معرض دید میهمانان نیز در دستور کار مراکز اقامتی و پذیرایی سیستان و بلوچستان قرار گرفته است

وی گفت: بر اساس تعهدی که داریم اگر گردشگری و سفر از فیلتر وزارت بهداشت عبور کند ما وظیفه ارائه خدمات را داریم بنابراین پس از ورود گردشگران ارائه ی خدمات شایسته را وظیفه‌ی خویش می‌دانیم.

میرحسینی ادامه داد: برنامه‌های زیادی برای گردشگری سیستان و بلوچستان در سال جاری پیش بینی شده بود تا نوروز امسال بتوانیم شاهد رشد چشمگیر گردشگران به سرزمین ناشناخته‌ها باشیم اما با پیدایش کرونا ویروس مقداری از پیش بینی‌های ما برای بازه‌ی زمانی تعیین شده دچار اختلال خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: با برطرف شدن خطر کرونا ویروس قطعاً شاهد اتفاقات بزرگی در گردشگری استان که نتیجه تلاش‌های چندین ساله است خواهیم بود.

وی از همه هموطنان تقاضا کرد: مطابق اطلاعیه‌های وزارت بهداشت از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده تا با حفظ سلامتی خود و دیگران پس از برطرف شدن شرایط پیش آمده سفرهای خود را به سرزمین ناشناخته‌ها آغاز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.