علی زینی‌وند روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تکلیف پنج حوزه از ۶ حوزه انتخابیه در سیستان و بلوچستان به صورت قطعی روشن شده است. 

وی گفت: در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک، قصرقند شهر و بخش مرکزی نیکشهر معین‌الدین سعیدی با ۹۰ هزار و ۸۶۳ رای از تعداد ۲۰۰ هزار و ۲۵۵ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شده و به مجلس راه پیدا کرد.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: عبدالناصر درخشان از حوزه انتخابیه ایرانشهر، دلگان، بمپور، سرباز، فنوج و بخش‌های بنت، لاشار، آهوران و آشار با ۹۵ هزار و ۸۹۶ رای از مجموع ۲۲۸ هزار و ۹۷۶ رای ماخوذه به مجلس راه یافت.

وی بیان کرد: ملک فاضلی از حوزه انتخابیه سراوان، سیب‌وسوران و مهرستان با ۴۳ هزار و ۵۳۰ رای از مجموع ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ رای ماخوذه به مجلس راه یافت.

زینی‌وند گفت:اسماعیل حسین‌زهی از حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه و بخش‌های نصرت آباد و کورین با ۴۳ هزار و ۱۴۸ رای از مجموع ۸۷ هزار ۸۸۲ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون محمد سرگزی با ۷۶ هزار و ۶۸۴ رای و حبیب الله دهمرده با ۶۴ هزار و ۳۱۴ رای از مجموع ۱۶۶ هزار و ۴۰۲ رای ماخوذه هر ۲ نفر حائز اکثریت آرا شدند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حوزه انتخابیه زاهدان به دلیل اینکه تعداد شعب بیشتر بوده شمارش اولیه صورت گرفته اما باید صورت‌جلسه هیات اجرایی مورد تایید و تطبیق هیات نظارت و شورای نگهبان قرار گیرد در مراحل پایانی است و در ساعات آینده نتیجه این حوزه انتخابیه نیز که تکلیف هر ۲ منتخب آن به مجلس شورای اسلامی روشن شده به صورت رسمی پس از تطابق شورای نگهبان اعلام می‌شود.

وی به میزان مشارکت مردم نیز اشاره کرد و گفت: همانند دوره‌های گذشته از لحاظ میزان مشارکت جزو استان‌های اول کشور هستیم و حدود ۶۲ درصد مردم از واجدان شرایط در این استان در انتخابات شرکت کردند.

استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور دارای ۲۰ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است.

هم اینک ۶۲ کاندیدا در ۶ حوزه انتخابیه این استان در حال رقابت انتخاباتی برای بدست آوردن هشت کرسی مجلس یازدهم هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.