خداداد اولیایی روز یکشنبه در این مراسم اظهار داشت: این دور از رقابت‌ها با حضور ۲۴ شرکت‌ کننده از برگزیدگان مرحله استانی از استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به میزبانی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان برگزار شد.

وی افزود: هشتمین دوره از رقابت‌های منطقه‌ای قرآن در پنج رشته قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و اذان برگزار شد و برگزیدگان این دوره  به مرحله کشوری هشتمین دوره رقابت‌های قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ضمن تبریک فرارسیدن روز مادر و هفته زن گفت: قرآن کتاب آسمانی و چراغ هدایت مسلمانان است و بهره گرفتن از آیات و روایات آن برای ما در زندگی و اجتماع نوعی مسوولیت است.

وی بیان کرد: قرآن تنها کتاب آسمانی بدون تحریف است و استفاده از آن برکات زیادی برای ما در جامعه و خانواده دارد.

اولیایی افزود: با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان حضور پرشور مردم در انتخابات خط بطلانی بر تمام این هجمه‌ها خواهد بود.

مدیردفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: حضرت زهرا(س)سیده زنان عالم و تحفه الهی به بشر و پیغمبر بودند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا ثبوتی گفت: سه چیز در این عالم محبوب حضرت فاطمه(س) است که اول تلاوت قرآن، دوم انفاق در راه خدا و سوم نگاه به صورت حضرت رسول (ص) است.

وی یکی از اعجاز انقلاب چهل ساله را حضور و مشارک میلیونی مردم در انتخابات دانست و افزود: حضور مردم در انتخابات به برکت و حرمت ائمه اطهار(ع) است زیرا مردم استواری نظام اسلامی را از برکت حضور معنوی ائمه می‌دانند و همواره با این نظام همراهند.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور اهل سنت نیز در این مراسم بیان کرد: صاحب قرآن کسی است که قرآن را بخاطر خشوع و بهره‌مندی از آیات آن بخواند نه آنکه بخاطر به نمایش گذاشتن صدایش آن را تلاوت کند.

مولوی حقانی افزود: خداوند قرآن را به زبان قرآن معنی می‌کند و می‌فرماید ما قرآن را نازل کردیم و از آن حفاظت می‌کنیم.

وی عمل به قرآن را ضامن آینده راحت و بیمه شده از لحاظ آرامش معنوی دانست و گفت: در قیامت به مومنان گفته می‌شود بخوان و در پله‌های بهشت راه برو زیرا منزل تو همین‌جاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.