فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور روز شنبه همزمان با مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی این قرارگاه در نشست خبری در محل ستاد مرکزی قرارگاه قدس در زاهدان اظهار داشت: مردم یاری و رفع نیازهای مردم از جمله وظایف مهم قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق است که در کنار دولت و سایر ارگان‌های انقلابی آن را دنبال می کند.

سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه علاوه بر ماموریت های نظامی و امنیتی، در زمینه‌های مختلف عمرانی، مسکن، بهداشت، اشتغال، آموزش، مردم یاری و مردم داری در حوزه جنوب شرق کشور به ویژه سیستان و بلوچستان در خدمتگزاری به هموطنان فعالیت می کند.

اجرای حدود ۱۸ هزار پروژه عمرانی در ۱۰ سال گذشته

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق بیان کرد: ۱۷ هزار و ۹۷۷ پروژه عمرانی در ۱۰ سال گذشته در حوزه ماموریت این قرارگاه اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۶۶ پروژه در پنج سال اول و ۱۵ هزار و ۶۱۵ پروژه در پنج سال دوم عملیاتی شده است.

سردار مارانی گفت: از این تعداد پروژه هشت هزار و ۲۱۴ مورد به اتمام رسیده و هفت هزار و ۴۰۱ پروژه در حال اجراست.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق اظهار داشت: اعتبار جذب شده در پنج سال اول هفت میلیارد تومان بوده که این اعتبار در پنج سال دوم به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۱۵۴ پروژه عملیات زیرساختی انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۵۳ پروژه به اتمام رسیده، ۷۶۰ مورد امروز تحویل شد و بقیه در دست اقدام است. 

سردار مارانی در بخش ساخت و مرمت منازل محرومان نیز گفت: پنج هزار و ۶۷۶ پروژه در این بخش عملیاتی شده که ۲ هزار و ۱۷۶ پروژه آن به پایان رسیده، سه هزار و ۵۰۰ پروژه در دست اقدام و ۴۳۷ مورد امروز تحویل خانواده های واجد شرایط شد.

وی تصریح کرد: ۷۴۱ پروژه آموزشی نیز عملیاتی شده که از این تعداد ۲۴۱ مورد تکمیل و تحویل، ۵۰۰ مورد در دست اقدام و ۳۴ پروژه امروز در حال تحویل است.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق خاطر نشان کرد: ۳۰ هزار کارگر موقت در حوزه ماموریت ساخت پروژه‌های عمرانی این قرارگاه مشغول کار بوده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت گذرهای مرزی و بهره مندی خانوارهای مرزنشین از مزایای آنها گفت: ۱۰۸ هزار و ۵۶۰ خانوار از ۶ گذر فعال مرزی ماهانه از درآمدی معادل یک میلیون و ۳۰۰ هزار تا بیش از ۲ میلیون تومان بهره‌مند هستند.

سردار مارانی بیان کرد: ۵۱ بیمارستان صحرایی با خدمات دهی به بیش از ۲ میلیون نفر، انجام ۱۷ هزار و ۸۵۰ نفر عمل جراحی و اعزام رایگان هزار و ۷۵۰ نفر به مراکز استانی و کشوری، در مناطق محروم و دور افتاده انجام شده است.

توزیع ۶۶۰ تن کالا بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان 

وی با بیان اینکه نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اقدامات ارزشمند و به موقع در مناطق سیل شده جنوب سیستان و بلوچستان انجام دادند، اظهار داشت: ۶۶۰ تن کالا به مناطق سیل زده جنوب این استان ارسال که ۱۰۰ تن از این اقلام به صورت هوایی بین سیل زدگان توزیع شده است. 

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق همچنین از اصحاب رسانه و اقدامات ارزشمند آنان در نشان دادن خدمات نظام قدردانی کرد.

همچنین در پایان این مراسم از هفت مستند تهیه شده از سوی صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان از خدمات ارائه شده از سوی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب هرمزگان را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.