محمود دیانتی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه‌بر زابل، وزش باد شدید و گرد و خاک و گرد و غبار گسترده در برخی شهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان نظیر زهک و هامون روی داد.
وی با بیان اینکه وزش باد در زاهدان و برخی نواحی مرکزی چند روز زودتر از شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده است، گفت: وزش این باد در شبانه روز گذشته به اوج خود رسید به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد در نصرت آباد زاهدان به ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی را به محدوده ۲ هزار متر رساند.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد در برخی نقاط با توفان گرد و خاک لحظه‌ای نیز همراه شد به طوریکه شعاع دید افقی نیز به شدت کاهش یافت و در برخی محورهای مواصلاتی مانند نصرت آباد - بم این کاهش دید قابل توجه بوده است.
وی افزود: از نیمه‌های شب گذشته از شدت وزش باد در اکثر نواحی سیستان و بلوچستان کاسته شد اما امروز وزش باد متوسط شمالی در نوار شرقی استان جریان خواهد داشت که مهمترین پیامد آن ریزش هوای سرد و کاهش دمای هواست.
دیانتی تصریح کرد: طی چند روز آینده کاهش دما و سرمای شبانه مهمترین پدیده نواحی نیمه شمالی استان است که انتظار می‌رود تا اوایل هفته آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.