محسن حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت فعالیت سامانه بارشی دیشب و بامداد امروز به اوج خود رسید به طوریکه در ۴۲ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان بارندگی ثبت شد.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش‌ها در ایستگاه‌های «سنیب» خاش با ۷۹، «تمندان» خاش ۲۶.۵، «الله آباد پبی» زاهدان ۲۶، «کوشه» خاش۲۰.۵ و «خیرآباد بالا» زاهدان ۱۷ میلی‌متر باریده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سامانه بارشی تا کنون ۶ شهرستان استان فعالیت کرده و بارش‌ها همچنان در برخی مناطق ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی فعالیت سامانه بارشی تا امشب در سیستان و بلوچستان ادامه دارد اما نوع بارش‌ها پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
حیدری به وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان بویژه مرکز استان اشاره کرد و گفت: دیشب بر سرعت وزش باد در زاهدان افزوده شده به طوریکه بیشینه سرعت آن به حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را کاهش داد. 
وی بیان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی وزش بادهای شدید تا امشب در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و از نیمه شب به تدریج از سرعت وزش باد کاسته می‌شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: فردا در نوار شرقی استان وزش باد متوسط و شمالی خواهیم داشت که شدت آن زیاد نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.