محمد امید روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سراوان در سرسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان  اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگ و ارزشمندی در روستاهای کشور انجام شد که آمار رسمی و بین المللی گواه بر این امر هستند.

وی ادامه داد: در حوزه زیر ساخت های روستایی آب، برق، راه، بهداشت و موارد دیگر در حال حاضر در شرایط ایده آل قرار داریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم خدمات ویژه ای به روستاهای کشور اختصاص داد که از جمله مهمترین آن ایجاد اشتغال پایدار روستایی است.

وی تصریح کرد: در بودجه بندی  سال آینده نیز از محل بازپرداخت منابع  صندوق توسعه ملی مجددا به اشتغال روستایی اختصاص یافته که برای توسعه روستاهای کشور بسیار مفید و مثمرثمر خواهد بود.   

امید با بیان اینکه توجه به حوزه روستایی باعث چند اتفاق مهم در کشور شد اظهار داشت: سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور در سال های ۹۵، ۹۶ و۹۷ سه الی پنج درصد بوده که این رقم در سالجاری به ۲۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در سالیان اخیر نرخ بیکاری در روستاها کاهش پیدا کرده و هم اکنون به زیر هفت درصد رسیده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: از دیگر مزایای توجه به مناطق روستایی کشور مهاجرت معکوس شهر به روستا بوده که این امر با پایش انجام شده در ۱۲ استان به درستی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: سیاست اصلی دولت برای سال آینده توسعه اشتغال روستایی با ایجاد تسهیلات مناسب و مرتفع کردن مشکلات اداری است که به درستی در شکوفایی قطب تولید اشتغال و ثروت کشور موثر است.

امید با بیان اینکه چندی قبل مصوبه خوبی در حوزه روستایی کشور انجام شد گفت: در حوزه روستایی ۳۰ دستگاه دولتی، حاکمیتی، ان جی او، خیرین و غیره درحال فعالیت هستند که با تصویب ایجاد شورای عالی روستا و عشایر مرکب از ۱۵ وزیر و شورای تصمیم گیری برای عمران روستایی توجه و تسهیل پیشرفت در این حوزه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

نشست شورای اداری شهرستان سراوان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و شماری از مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.