محمد امید روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مرکز موسیقی سنتی جنوب کشور در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: پیشنهاد دولت این است که اعتبار اشتغال و توسعه روستایی پنج ساله شود و به طور قطع مجلس نیز همراهی لازم را در این زمینه  انجام می‌دهد تا بتوانیم این اعتبار را برای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای ویژه دولت با وجود تامین همه زیرساخت‌های فراهم شده در بحث بهداشت، آموزش، گاز و برق تامین اشتغال روستایی بود زیرا زیرساخت‌ها به تنهایی برای روستاها کافی نیست و ثروت‌آفرینی، ایجاد کار و تولید مناسب از جمله مواردی بود که باید مورد توجه دولت قرار می‌گرفت.

امید اظهار داشت: در این ارتباط ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی که با تجمیع منابع بانکی این رقم به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید، پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: از این میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری هزینه شده‌است و تاثیر خوبی در ایجاد اشتغال پایدار داشته‌است.

امید اضافه کرد: با تزریق اعتبار اشتغال روستایی نرخ مهاجرت معکوس در روستاها دیده می‌شود.

وی در باره اهمیت محرومیت زدایی روستاها گفت: در این ارتباط سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان برای عمران و آبادانی روستاهای کشور جذب و در تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و سایر موارد دیگر هزینه شد و این روند برای امسال هم ادامه دارد و در بودجه سال ۹۹ نیز پیش بینی شده‌است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با اعتباری که بخش‌های مختلف دولت و شرکت‌های دولتی می‌گذارند انتظار می‌رود این اعتبار  برای سال آینده به ۱۵ هزار میلیارد تومان برسد.

امید ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در روستاها کارهای خوبی انجام داده و زیرساخت‌های روستایی در بخش راه، بهداشت، آموزش، گاز و برق  امروز قابل قیاس با گذشته نیست و به طور تقریبی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از این مزایا برخوردار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.