محمودرضا رحمتیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان ستاد کمک‌رسانی به مناطق آسیب دیده در حوزه صنعت، معدن و تجارت تشکیل و هدف این ستاد تامین مایحتاج مردم در شرایط بحرانی پس از سیل بود.

وی ادامه داد: کمک‌های این حوزه به مناطق سیلزده شامل کالاهایی همچون انواع موادغذایی، آب معدنی، شیر خشک، فرش، پتو، زیرانداز، لوازم گرمایشی و انواع کنسروجات بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه مرحله اول کمک‌رسانی با اولویت موادغذایی در این مناطق انجام شد، اصناف و اتحادیه خبازان شهرستان‌های مختلف پس از وقوع سیل اقدام به تامین نان موردنیاز سیلزدگان کردند.

وی افزود: همچنین با کمک خیران، فعالان اقتصادی، صنعتگران، معدنکاران، تجار و اصناف سراسر کشور لوازم ضروری منزل و لوازم خانگی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان اهدا و ارسال شد.

رحمتیان اظهار داشت: همچنین این افراد در ایجاد زیرساخت‌ها، ساخت و تعمیر منازل مسکونی و تامین اقلام ضروری دانش‌آموزان بویژه در زمینه نوشت افزار کمک‌هایی در مناطق سیل‌زده انجام داده‌اند.

وی همچنین به خسارت‌های وارده سیل در حوزه صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: جمع کل خسارات وارده به این حوزه بالغ بر ۶ میلیارد ریال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.