محمدعلی طالبی عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور اعضا تشکیل شد به عمق سیل اخیر در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: جلب کمک‌های مردمی با محور جمعیت هلال احمر استان در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: سایر دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها به خصوص بسیج، کمیته امداد و سایر تشکل‌های مردمی یزد و شهرستان‌ها با همکاری و پیگیری فرمانداری‌ها وارد عرصه کار در کمک‌رسانی شوند.

طالبی همچنین از سازمان صنعت ، معدن و تجارت ( صمت )، خواست موضوع ضرورت جلب کمک‌ واحدهای تولیدی و صنعتی به سیل‌زدگان پیگیری و اقدام مناسب صورت گیرد.

استاندار یزد همچنین به اهمیت جلب مشارکت تشکل‌های مردم نهاد ( سمن ها)در سطح استان با اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص لوازم مورد نیاز مردم تاکید کرد و پیگیری آن را توسط مسوولان خواستار شد .

وی گفت: اطلاع‌رسانی به دانش آموزان در مدارس برای کمک‌رسانی و سپس جمع آوری و ساماندهی آن برای ارسال به مناطق سیل‌زده باید توسط اداره‌کل آموزش و پرورش پیگیری شود.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: اساسی‌ترین نیاز مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان، آب معدنی ، پتو ، خشکبار و موادغذایی است که باید مردم نسبت به کمک و ارائه آن به این جمعیت اقدام کرد.

محسن حرازی‌زاده یزدی افزود: تمام نیروهای زیرپوشش این جمعیت در آماده‌باش کامل هستند و کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی آغاز شده است امیدواریم  همانند گذشته مردم 

نوعدوست استان در این خصوص مهم به یاری مردم سیل‌زده بشتابند.

وی اظهار داشت: شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد تمام بانک‌ها برای جمع آوری کمک‌های نقدی مردم پیش‌بینی شده که در این راستا چشم انتظار جلب همکاری و مشارکت همگان هستیم که بسیار ضروری است .

همچنی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد به ضرورت دریافت اطلاعات بیشتر از منطقه سیل‌زده تاکید کرد و گفت: باید جمعیت هلال احمر نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق از وضعیت منطقه سیل‌زده در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهد.

محسن صادقیان افزود: داشتن آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت مناطق سیل‌زده نقش مهمی در تامین نیازهای واقعی منطقه دارد و دریافت کمک‌های مردمی باید متمرکز و توسط جمعیت هلال احمر توزیع شود.

این مسوول اظهار داشت: همکاری و هماهنگی در بین دستگاه‌های کمک‌رسان و داشتن برنامه مناسب در کمک‌رسانی به سیستان و بلوچستان موضوع مهم و اساسی است .

صادقیان گفت: همکاری بین بخشی، هم‌افزایی عمومی و آماده باش کامل از اقدام‌های ویژه در کمک‌رسانی است که همواره مدنظر بوده و موجب موفقیت در ارائه خدمات و انجام وظایف است .

بارندگی های روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه جاری در سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و وارد آمدن خسارت زیادی به واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بویژه چابهار، کنارک و نیکشهر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.