رسول راشکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات امدادرسانی به ۳۵ هزار و ۶۲۷ خانوار آسیب دیده توسط هزار و ۲۸۷ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: هزار و ۱۲۵روستا در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امدادرسانی به آسیب دیدگان توسط ۶ هزار و ۲۰۷ نفر روز نجاتگر در قالب هزار و ۲۸۷ تیم روز عملیاتی انجام شد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۶هزار و ۱۲۱ نفر از آسیب دیدگان از سیل در چادرهای این جمعیت اسکان اضطراری یافتند.

راشکی توزیع سه هزار و ۵۰۳دستگاه چادر، هفت هزار و ۴۵۹ تخته موکت، ۱۴ هزار و ۹۰۸ تخته پتو و ۹ هزار و ۹۵۴کیلوگرم نایلون از جمله اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری سیلزدگان توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.
 
وی اظهار داشت: ۱۹ هزار و ۲۷۳ بسته موادغذایی ۷۲ساعته، ۱۰ هزار و ۸۸۳ بسته غذایی یک‌ماهه،۲۲ هزار و ۱۱۲ قوطی کنسرو و ۱۴ هزار و۴۸۴ کیلوگرم برنج تا کنون میان سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل آب معدنی، نان، حبوبات، روغن، چای، فانوس، والور و ست ظروف و مواد بهداشتی بین سیلزدگان جنوب این استان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: کار امدادرسانی هوایی به سیلزدگان توسط دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر با ۲۰۰ سورتی پرواز تا کنون انجام شده است.

راشکی اظهار داشت:جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان تا رسیدن به وضعیت مطلوب در کنار آنان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.