به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه آزاد، احمد صالحی آرا  با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت: قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ساعات اولیه وقوع سیل در واحد دانشگاهی زاهدان تشکیل شد و واحدهای دیگر این استان نیز با عنوان قرارگاه های فرعی آماده به کار شدند.

وی هدف از تشکیل قرارگاه جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی را ایجاد یکپارچگی و هم افزایی در مواقع بحرانی و اضطراری دانست و افزود: از همه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی درخواست می‌شود،کمک های اهدایی خود را با هماهنگی قرارگاه دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان به دست هموطنان برسانند، تا شاهد بهرهمندی تمامی سیل زدگان از اقلام باشیم.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایپارگران دانشگاه آزاد با بیان اینکه قرارگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان آماده جمع آوری اقلام نقدی و غیرنقدی است، اظهار داشت: محموله کمک های اهدایی دانشگاه آزاد اسلامی شامل لباس، لوازم بهداشتی، پتو، انواع کنسرو، آب معدنی، برنج، روغن، شکر و ... به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان ارسال شد تا در بین سیل زدگان توزیع شود.

صالحی آرا با تأکید بر اینکه بسیاری از واحدهای همجوار و دور دانشگاه آزاد برای کمک به مناطق سیل زده اعلام آمادگی کردند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برای ارائه خدمات پزشکی به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از پخت غذای گرم توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار و توزیع بین سیل زدگان خبر داد و گفت: همچنین این واحد دانشگاهی ضمن اعلام آمادگی به ستاد بحران و استفاده از تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی و محل اسکان موقت در پردیس‌ها و ساختمان مادر، تعداد ۵٠٠ پرس غذای گرم و ۵٠٠٠ بطری آب معدنی برای توزیع در منطقه آماده کرده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام‌ شده؛ به‌طوری‌ که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی براثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.