استاندار سیستان وبلوچستان با تشریح اقدامات و خدمات انجام شده در سیلاب اخیر اظهار داشت: سیل خسارت های فراوانی برجای گذاشته و به زیرساختهای این استان آسیب جدی وارد کرده است.

احمدعلی موهبتی افزود: راه ارتباطی ۳۹۰ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان همچنان بسته است.

وی اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی راه ارتباطی ۸۹۰ روستای استان به طور کامل قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی تاکنون راه ۵۰۰ روستا باز شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین براساس آخرین آمار از مجموع ۷۸۳ روستای سیستان و بلوچستان که دچار قطعی برق شده بودند تاکنون برق ۴۷۳ روستا وصل شده است.

وی از برقراری شبکه آب در ۵۳ روستای سیلزده استان خبر داد و افزود: در سیلاب اخیر آب ۲۴۵ روستا قطع شده بود که با تلاش تیم‌های شرکت آب و فاضلاب استان شبکه آب ۵۳ روستا مجدد به شبکه بازگشته است.

موهبتی گفت: با توجه به بارندگی‌های بی‌سابقه این مدت در سیستان و بلوچستان هم‌اینک علاوه‌بر دستگاه‌های خدمات رسان هفت فروند بالگرد، ۴۶ فروند قایق و یک لنج در مناطق جنوبی استان درحال ارائه خدمات به سیلزدگان هستند.

وی بیان کرد: تمامی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای کمک رسانی به مردم سیلزده بسیج شده و مسوولان در کنار مردم به خدمات رسانی مشغول هستند.

رییس مجمع شورای اسلامی به همراه وزیر نیرو همچنین از زیرساخت‌های بندر چابهار بازدید کردند

شرکت در شورای اداری سیستان و بلوچستان،دیدار با مردم جنوب این استان و بررسی خسارتهای سیل از دیگر برنامههای این سفر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از حوزه بخش بنت نیکشهر بازدید و خواستار وصل تمامی ارتباطات تلفن در این شهرستان شد.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به منظور بازدید از مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان وارد چابهار شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران به منظور بازدید و تسریع در روند امدادرسانی نیروهای نظامی به سیل زدگان به این استان سفر کرده است.

همچنین سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان شامگاه دوشنبه وارد چابهار شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور نیز دیشب به منظور بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و نظارت بر روند ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی به این استان سفر کرده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.