این منبع آگاه در ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۹ نفر در حوزه انتخابیه زاهدان، ۱۰ نفر زابل، چهار نفر خاش، ۶ نفر سراوان، چهار نفر ایرانشهر و ۱۲ نفر از چابهار برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.

وی گفت: در مجموع ۶۵ نفر معادل ۲۰ درصد از کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان تایید و ۸۰ درصد رد صلاحیت شدند.

استان سیستان و بلوچستان دارای هشت کرسی از ۶ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی است.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان پس از پایان مهلت نام نویسی به خبرنگار ایرنا گفته بود: ۶ درصد از نام‌نویسی شدگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بانوان تشکیل می‌دهند.

علی زینی‌وند افزود: گروه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال ۲۱.۵ درصد از نام‌نویسی شدگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: گروه سنی ۴۵ تا ۴۸ سال ۲۰.۵ درصد، ۴۶ تا ۵۰ سال ۱۸.۵ درصد،۳۰ تا ۳۵ سال ۱۸ درصد، ۵۱ تا ۵۵ سال ۱۲.۵ درصد، ۵۶ تا ۶۰ سال ۴.۵ درصد، ۶۱ تا ۶۵ سال ۴.۵ درصد و ۶۶ تا ۷۰ سال کمتر از یک درصد میانگین سنی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: کارشناسی ارشد ۸۰.۵ درصد، دکتری ۱۵ درصد، کارشناسی ۳.۵ درصد و حوزوی یک درصد میزان تحصیلات داوطلبان مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: در حوزه مشاغل بیشترین فراوانی داوطلبان نام‌نویسی شده مربوط به کارمندان با ۳۳ درصد، فرهنگیان ۲۸درصد، اساتید دانشگاه ۱۱درصد، مشاغل آزاد ۷.۵ درصد، ۴ درصد پزشک، ۲ درصد نماینده فعلی و یا ادوار گذشته، ۲ درصد وکیل و قاضی، بازنشسته ۶ درصد، سایرین ۷ درصد و کمتر از یک درصد روحانی بوده است.

زینی‌وند با بیان اینکه برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی ۴۳ نفر در این استان نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: بیشترین رقابت در زاهدان برای هر کرسی ۶۰ نفر و کمترین رقابت به حوزه انتخابیه زابل برای هر کرسی ۲۰ داوطلب اختصاص داشته است.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۲۳۴ نفر از داوطلبان را برادران اهل سنت با ۶۶ درصد و ۱۲۱ نفر را اهل تشیع با ۳۴ درصد تشکیل می دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.