علی جزینی‌زاده روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: حجم بارش در فرودگاه زاهدان از ۲۰ تا ۲۲ دی به بیش از ۳۹ میلیمتر و در برخی مناطق جنوبی استان از جمله راسک، کنارک و نیکشهر به بالای ۱۰۰ میلیمتر رسید.

وی افزود: با وجود بارش شدید باران و آبگرفتگی در فرودگاه‌های استان بلافاصله عملیات پاکسازی و جمع آوری سیلاب انجام و اکنون فرودگاه‌ها کاملا عملیاتی هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی های لازم توانستیم در فرودگاه های زاهدان، ایرانشهر و چابهار به بالگردهای امدادی و  پروازهای مسافری خدمت‌رسانی کنیم.

به گزارش ایرنا ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۸۹۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی راه ارتباطی ۸۹۰ روستای استان به طور کامل قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی تاکنون راه ۵۰۰ روستا باز شده است.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: همچنین براساس آخرین آمار از مجموع ۷۸۳ روستای سیستان و بلوچستان که دچار قطعی برق شده بودند تاکنون برق ۴۷۳ روستا وصل شده است.

وی از برقراری شبکه آب در ۵۳ روستای سیلزده استان خبر داد و افزود: در سیلاب اخیر آب ۲۴۵ روستا قطع شده بود که با تلاش تیم‌های شرکت آب و فاضلاب استان شبکه آب ۵۳ روستا مجدد به شبکه بازگشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.