رحیم‌بخش بلیده‌ای ظهرشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی‌ها راه‌های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی، دهستانهای چاهان، توتان ومهمدان، هیچان، مخت و مهبان را قطع و رودخانه های فصلی تنگ سرحه، ملوران، شگیم و داروکان طغیان کرده و خسارت های زیادی به واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی و تاسیسات عمومی وارد آمده است.

وی بیان کرد: به دلیل بالا آمدن آب در رودخانه تنگ سرحه در محدوده روستاهای بلپیر و کوشک پل آهنی محور نیکشهر به بنت بسته و تردد در آن ممنوع شده است.

معاون عمرانی فرمانداری نیکشهر تصریح کرد: قطعی فیبرنوری سبب شده تا ارتباط تلفنی روستاهای بخش بنت نیز قطع شود و هیچ اطلاعی از میزان خسارت های احتمالی نداریم.

وی خواستار اعزام بالگرد و دسترسی به روستاهای در محاصره سیل شهرستان نیکشهر و به ویژه روستاهای بخش بنت شد و خاطرنشان کرد: برخی محلات شهر بنت نظیر کشکور نیز آسیب دیده اند و آب به برخی از واحدهای مسکونی نفوذ کرده است.

دبیرشورای هماهنگی مدیریت بحران نیکشهر گفت: تمامی نیروهای امدادونجات و اعضای مدیریت بحران در آماده باش و دستگاه‌های سنگین راهسازی به مناطق مختلف برای خدمات رسانی اعزام شده اند.

بلیده ای ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون بیش از ۱۸۶ میلیمتر باران در ایستگاه باران سنجی روستای دستگرد ثبت شده است و این روستا خسارت جدی دیده و آب در کوچه ها جاری شده است.

به گزارش ایرنا براساس اعلام هواشناسی تاکنون بارندگی در نقاط مختلف شهرستان های سیستان و بلوچستان سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.