غلام حیدر زورقی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح عظیم انتقال آب با لوله به دشت سیستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که سالیانه ۴۰۰میلیون مترمکعب آب برای توزیع در سطح ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به این طرح اختصاص داده شده دیگر کشت‌های سنتی در سیستان اقتصادی نیست و  باید به سوی الگوی کشت اقتصادی برویم تا کشاورزی در منطقه تولید ثروت و درآمد کند.
وی افزود: مطالعات خاک‌شناسی منطقه سیستان در همه‌ی حوضچه‌های ۲۰هکتاری انجام شده و بدلیل ضعیف بودن خاک برای حاصلخیزی نیاز مبرم به کود دارند و کشاورزان باید با مشورت کارشناسان بخش کشاورزی در شهرستان‌ها نیاز کودی زمین زراعی خود را مرتفع کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: افزایش تولید در واحد سطح با کود و بذر مطمئن امکان‌پذیر و توجیه اقتصادی داشته و درآمد زاست.
وی با توجه به تمدید مهلت بیمه تا پایان دی سالجاری، از کشاورزان خواست محصولات زراعی کشت شده خود را بیمه کنند.
زورقی افزود: عمده اراضی کشت شده در سیستان در مرحله نخست رهاسازی آب از محل انهار سنتی آبگیری شده‌اند و این نگرانی وجود دارد نتوانند در مراحل بعدی به‌طور کامل مزارع را آبدهی کنند.

وی خطاب به مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های منطقه سیستان تاکید کرد: با تمام توان کارشناسی حوزه کاری خود دانش فنی را به کشاورزان منتقل تا این قشر زحمتکش با رغبت بیشتری به سوی کشاورزی اقتصادی بروند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.