احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه در نشست با فعالان گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بودجه گردشگری این استان امسال ۵۰ درصد افزایش یافته که در سال آینده باید افزایش بیشتری را شاهد باشیم اما این بودجه فقط می‌تواند تا حدودی در رفع مشکلات گردشگری موثر باشد و تاسیسات گردشگری باید درآمدزایی کنند. 

وی بیان کرد: موضوع گردشگری در دنیا به همه‌ی بخش‌های اقتصادی طعنه زده اما در کشور ایران توجه کمتری به این موضوع شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید نوع نگاه‌مان را تغییر دهیم و منتظر اینکه فقط دولت شغل ایجاد کند نباشیم. 

وی بیان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان باید با هماهنگی و نظارت کامل و برنامه‌ریزی صحیح، دستگاه‌های اجرایی را هماهنگ و همسو کرده تا در راستای توسعه گردشگری استان گام بردارند. 

موهبتی اظهار داشت: در روابط اقتصادی نیاز به رابطه برد برد است و باید به گونه‌ای عمل شود که همه اقشار از توسعه اقتصادی گردشگری سود ببرند. 

وی تصریح کرد: از ظرفیت‌های دهیاری‌ها در راستای تغییر چهره سیستان و بلوچستان باید استفاده کرد و اعتباراتی برای این امر در نظر گرفته شده اما باید در این زمینه شتاب بیشتری صورت گیرد. 

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر رفتار مناسب کارکنان تاسیسات گردشگری گفت: برخی رفتارهای پر جاذبه می‌تواند گردشگران را از نقاط مختلف دنیا جذب کند.

وی افزود: باید با هم‌افزایی، همدلی و استفاده از همه ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در رفع موانع تلاش کنیم و فرهنگ سازی صورت گیرد تا همه مردم بدانند اگر توسعه استان شکل گیرد نفعش برای همه اقشار است.

موهبتی ادامه داد: سیستان و بلوچستان فرودگاه‌های زیادی دارد اما باید تلاش شود تا تعداد پروازها نیز افزایش یابد. 

وی با تاکید بر موضوع آموزش در این حوزه بیان کرد: دوره‌های آموزشی بازاریابی و تهیه مواد اولیه صنایع دستی نیز امری است که در بحث گردشگری باید جدی گرفته شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.