دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش سوختگی کوثر بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) زاهدان یکی از مراکز مهم پیوند پوست در منطقه جنوب شرق کشور است که در آن عمل های جراحی پیوند پوست برای بیمارانی که دارای سوختگی عمیق هستند با استفاده از پوست نواحی سالم بدن بیمار انجام می‌شود.

وی افزود: این مرکز تخصصی تیم کاملی از پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی، فوق تخصص مراقبت های ویژه، جراحی عمومی و بیهوشی، تیم پرستاری با تجربه و دوره دیده، فیزیوتراپ، روانشناسان بالینی به بیماران و مصدومان ناشی از سوختگی‌های شیمیایی، آتش سوزی و سایر آسیب‌های پوستی خدمات درمانی ارائه می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: این بخش با ۱۰ تخت بستری عادی، ۲  تخت بستری مراقبت های ویژه سوختگی، چهار تخت اورژانس سوختگی و یک تخت احیا، یکی از استانداردترین بخش‌های سوختگی کشور است که سالانه پذیرای بیش از هزار و ۵۰۰ بیماران سوختگی  سیستان و بلوچستان و استان های همجوار است.

وی با اشاره به تنوع روش ها و تکنیک های درمانی مورد استفاده در این بخش فوق تخصصی گفت: مصدومان با توجه به درصد سوختگی از خدمات استاندارد و پیشرفته مورد نیاز بهره‌مند می شوند.

دکتر هاشمی‌شهری با تاکید بر ضرورت رعایت اصول ایمنی برای کاهش موارد سوختگی در منزل و محل کار گفت: سوختگی با مایعات داغ و برق گرفتگی مهمترین دلایل سوختگی کودکان را تشکیل می دهد و در بزرگسالان نیز مهمترین گروه از افراد دچار سوختگی شامل مصدومان ناشی از تصادفات جاده ای و حوادث مرتبط با قاچاق و نگهداری سوخت، نشت و انتشار گاز از  سیستم های گازکشی و سیلندرهای گاز غیراستاندارد،  برق گرفتگی، سوختگی با اسید و قیر و همچنین حوادث شغلی است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: گروهی از بیماران سرطانی نیز که پس از  اشعه درمانی و به عنوان یکی از عوارض جانبی این شیوه درمان دچار درجاتی از سوختگی می شوند نیز گروه دیگری از مراجعان این مرکز فوق تخصصی را تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.